اهم اخبار

افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در راستای اجرای «طرح جهش تولید با مشارکت مردم» در سال جاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۶۳ هزار هکتار افزایش می یابد .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی؛ حسین زینلی مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی گفت :در حوزه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی سال‌ها تلاش کرده تا در راستای تامین سلامت مردم و تامین مواد اولیه صنایع تبدیلی، دارویی و غذایی اقدامات موثری انجام دهد.

وی افزود:ساختار اصلی فعالیت‌های زیر مجموعه گیاهان دارویی بر اساس مشارکت مردم شکل گرفته و در سنوات گذشته نیز باهمراهی و همکاری مردم، اراضی زیر کشت توسعه یافته است.

زینلی افزود: از ۶۳ هزار هکتار طرح توسعه،  ۵۵ هزار هکتار آن در دیمزارها و  ۸۰۰۰  هکتار هم در اراضی آبی برای تولید انواع محصولات مورد نیاز و دارای متقاضی بازار اجرا می شود.

مجری طرح گیاهان دارویی افزود:یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال جاری احیای ۵۰ هزار هکتار از مراتع است که برنامه‌های حمایتی، نظارتی و آموزشی آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و سایر کارهای اجرایی از سوی مردم انجام خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای گیاهان دارویی در کشور و جلوگیری از خام فروشی این مواد با ارزش، ادامه داد: برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در سال جاری باراندازهای گیاهان دارویی ایجاد می گردد .

وی با اشاره به این که برخی از باراندازها روند اجرایی کار را آغاز کرده‌اند، افزود:ابلاغیه فعالیت رسمی این باراندازها نیز به زودی صادر می شود.

زینلی گفت: ما در حوزه فرآوری گیاهان دارویی قصد داریم فدراسیون‌های گیاهان دارویی ایجاد کنیم که وظیفه قیمت گذاری در حوزه داخلی و بین‌الملل را بر عهده دارند .این مجموعه ها با همکاری بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌ها مسئولیت مذاکره با متقاضیان خارجی گیاهان دارویی ایران را برعهده می گیرند و تصمیمات آنها برای کل کشور لازم الاجرا است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *