اهم اخبار

افزایش ۸ برابری صادرات ملاس به تایلند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

صادرات ملاس ایران به تایلند در ژوئن ۲۰۱۷ به ۳۱ هزار و ۲۳۰ تن رسید که نسبت به ماه قبل از آن رشد بیش از ۸ برابری را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، واردات ملاس ایران به تایلند در ژوئن ۲۰۱۷ به ۳۱ هزار و ۲۳۰ تن رسید که بالاترین میزان صادرات ماهانه این محصول از ایران از اواخر سال ۲۰۱۰ تاکنون است و نسبت به رقم ۳ هزار ۹۰۲ تن ماه می نیز رشد بیش از ۸ برابری را نشان می دهد.

بدین ترتیب، میزان کل ملاس صادر شده از ایران به تایلند در بازه زمانی نوامبر ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ به ۱۳۰ هزار و ۱۲۰ تن رسید که بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته به شمار می رود. این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۴ هزار و ۷۵۳ تن بوده است.

ملاس، عصاره ای تیره و چسبناک است که در فرآیند تهیه شکر از چغندر قند یا نیشکر به دست می آید. از ملاس برای تهیه الکل و سرکه استفاده می شود.

بر اساس آمارهای گمرکی تاینلد، حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در سال گذشته میلادی با افزایش ۳۶ درصدی به ۴۲۱ میلیون دلار رسید که از این رقم حدود ۲۶۸ میلیون دلار (۲۳ درصد افزایش) به صادرات تایلند و ۱۵۳ میلیون دلار (۶۷ درصد افزایش) به صادرات ایران اختصاص داشته است.

ایران در بین کشوهای وارد کننده کالا از تایلند در جایگاه ۵۴ و در بین کشورهای صادر کننده به این کشور در جایگاه ۵۵ جای دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *