اهم اخبار

الگوی مصرف خوراک دام کشورهای جنوب شرقی آسیا از ذرت به گندم دامی تغییر کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تحقیقات واحد آموزش و پژوهش اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا) نشان داد که الگوی مصرف خوراک دام کشورهای جنوب شرقی آسیا از ذرت به گندم دامی تغییر یافته است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)،  به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا) واحد آموزش و پژوهش این اتحادیه دلایل تغییرات الگوی مصرف از ذرت به گندم دامی در کشورهای جنوب شرقی آسیا را بررسی کرد.

اندونزی، فلیپین، ویتنام و تایلند که تقریباً امر تولید و تامین بیش از نیمی از خوراک دام و طیور منطقه جنوب شرقی آسیا را بر عهده دارند، از ذرت بعنوان فاکتور اصلی تولید خوراک دام وطیور خود اسفتاده می کردند.

 درخلال دهه گذشته با شیوع آفات گیاهی، تغییرات شرایط آب و هوایی و همچنین افزایش قیمت ذرت در بازارهای جهانی، اقبال به استفاده از گندم بعنوان بخشی از نهاده های تولید خوراک دام و طیور دربین این کشورها بیشتر و بیشتر شد.

این موضوع به خصوص در کشور فلیپین که میزان واردات گندم علوفه ای در آن درطی دهه گذشته تقریباً بیش از ۳ برابر شده است، بروز و تجلی نمایان تری دارد
 گرانی قیمت ذرت در فیلیپین و اندونزی تولید کنندگان خوراک دام و طیور این کشورها را به استفاده هرچه بیشتر از گندم دامی سوق داد. در سال ۲۰۱۷ دولت تایلند تولید کنندگان مذکور را ملزم به خرید ذرت تولید داخلی این کشور، قبل از مبادرت به واردات گندم دامی نمود.

استفاده از گندم علوفه ای در دو کشور ویتنام و تایلند از سال ۲۰۱۶ رو به تزاید گذاشت و سپس به تدریج کاهش یافت. عدم اطمینان تولید کنندگان خوراک دام وطیور کشورهای مذکور به بازارهای صادراتی، بعلت بروز اپیدمی های دامی مانند آنفولانزای خوکی در کشور چین، همزمان با اعمال سیاستهای قرنطینه ای در ویتنام موجب کاهش واردات گندم علوفه ای آنها شد.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *