اهم اخبار

امنیت غذایی همسو با امنیت ملی و اقتدار کشور است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت غذایی همسو با امنیت ملی و اقتدار کشور در منطقه است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی کشور، اظهار کرد: صادقانه بگویم، زمانی که دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رفت و به دولت پیوست، مجلس شورای اسلامی متضرر شد و یک نیروی خدوم و مردمی را از دست داد، ایشان بسیار متدین، پیگیر و آشنا به امور بخش کشاورزی بود و بخش را کاملا رصد می کرد و دغدغه کشاورزان را داشت، با وجود متضرر شدن مجلس اما حضور ایشان در وزارت جهاد کشاورزی باعث خوشحالی نیروهای انقلابی مجلس و دولت مردمی است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر گفت: عدم هماهنگی یکی از دلایل اصلی ناکامی دولت قبل در بهبود معیشت و تامین سفره مردم بود.

وی در رابطه با اهمیت امنیت غذایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی تاکید بسیار دارند و امنیت غذایی را همسو با امنیت ملی و قدرت در منطقه می دانند.

نیکزاد تصریح کرد: موضوع آمایش سرزمین در حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و واقعیت غیرقابل انکار است که اگر در دولت آقای رئیسی و در وزارت آقای ساداتی‌نژاد اتفاقی نیفتد، بعید است دیگر اتفاق خاصی رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشت وسیع محصولات کشاورزی و جلوگیری از خرده‌مالکی و نیز در دسترس بودن ماشین‌آلات کشاورزی و اهمیت دادن به مکانیزاسیون باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *