اهم اخبار

انتقاد واردکنندگان از عدم تخصیص ارز برای واردات برنج توسط سوی بانک مرکزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن واردکنندگان برنج  با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور از عدم تخصیص ارز به لیست‌های ارسالی واردات برنج به بانک مرکزی و عدم پاسخگویی شفاف از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس توکلی رئیس انجمن واردکنندگان برنج  با ارسال نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری با موضوع «عدم تخصیص ارز به محموله‌های برنج وارد شده در نیمه دوم سال ۹۸ و احتمال بروز بحران و تهدید امنیت غذایی کشور » نوشت: احتراماً، کارنامه درخشان واردات برنج در سنوات قبل و توزیع و عرضه آن با کمترین تنش در جامعه و رضایتمندی ۵ دهک اقشار آسیب‌پذیر نمی‌تواند به راحتی در برنامه‌ریزی تأمین  کالای استراتژیک به فراموشی سپرده شود.

 برنامه‌ریزی بخش خصوصی در شروع زمان واردات در نیمه دوم سال ۹۸ با اعتبار واردکنندگان، منجر به ورود ۵۰۰ هزار تن برنج به کشور شد، عرضه بخشی از آن به صورت ترخیص درصدی، تاکنون آرامش بازار را حفظ کرده است.

با عدم تخصیص ارز به لیست‌های ارسالی به بانک مرکزی و عدم پاسخگویی شفاف از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی،سلب شدن امکان ادامه واردات با اعتبار جهانی واردکنندگان، بازار برنج را با التهاب و افزایش قیمت مواجه می شود؛با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و ماه مبارک رمضان با بحران و تهدید جدی مواجه خواهیم شد.

هرگونه تصمیم با توجه به منابع ارزی کشور و رفع بلاتکلیفی می‌تواند به حفظ منافع ملی و امنیت غذایی کشور کمک کند.

انجمن واردکنندگان برنج طی سالیان قبل با تعامل دو سویه و سازنده وظایف خطیر خود را به خوبی انجام داده و در ادامه این مسیر تنها با تخصیص ارز به حدود ۵۰۰ هزار تن برنج که به کشور وارد شده و در حال حمل است، تعاملات و همکاری ادامه پیدا خواهد کرد.

 خواهشمند است ضمن تذکر جدی به مسئولین ذی ربط اجازه و فرصت ایجاد هرگونه بحران و تهدید را در نطفه خفه کرده و بار دیگر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، در پایان سال ۹۸ و شروع سال ۹۹ را به اثبات رسانید.

واردات برنج , بانک مرکزی , کالاهای اساسی ,

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *