اهم اخبار

اولویت کشاورزی یزد توسعه کشت گلخانه‌ای است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت اقلیمی استان یزد گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی اولویت کشاورزی در یزد است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ سیدجواد ساداتی نژاد در سفر یک روزه هیات دولت به استان یزد، در شهرستان ابرکوه اظهار داشت: استان یزد به رغم خشکسالی های مکرر و اقلیمی که دارد توانسته از نظر بهره وری عملکرد بسیار خوبی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یزدی‌ها به خوبی با مدیریت و بهره وری آب آشنا هستند افزود: توصیه دارم کشاورزان استان یزد به سمت کشت گیاهان دارویی بروند تا بر اساس شرایط استان و مصرف آب کم در اینوع کشت بهره وری بیشتری به ارمغان آورند.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه در یزد باید اولویت باشد و این موضوع از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است عنوان کرد: امیدواریم با تسهیلات و مصوبات این سفر برای حمایت از توسعه شهرک های گلخانه ای و احیا و بازسازی قنوات منطقه، تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری نوین و حمایت از پرورش شتر در این استان، بتوانیم به سمت کشت های کم آب بر و توسعه گلخانه برویم.

ساداتی با اشاره به توسعه شهرک های شیلاتی در آب های شور و لب شور تصریح کرد: با تعاملی که بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو وجود دارد، تلاش می کنیم با محوریت شورای عالی آب شرایط مطلوب تری در تامین آب کشاورزان استان یزد داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تامین نهاده دامی برای دامداران استان یزد گفت: نهاده های دامی بر اساس سهمیه تعیین شده بین دامداران توزیع می شود و در حوزه دام روستایی و عشایری هم تمهیداتی اندیشیده شده و بزودی توزیع انجام خواهد شد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *