اهم اخبار

طراحی سیستم «مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار» با حمایت صندوق نوآوری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی «سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار» در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ، وحید امجدی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما که از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده، تمرکز خود را بر هوشمندسازی مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء گذاشته است.

وی به محصول دانش‌بنیان این شرکت با عنوان «سیستم مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار» اشاره کرد و افزود: این محصول که به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طراحی و تولید شده است، در حوزه فناوری اینترنت اشیاء تعریف می‌شود و محل کاربرد آن در بخش کشاورزی و مجموعه زنبورداری است. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این محصول برای حفاظت از جمعیت کندوهای زنبور عسل در برابر تلفات بیماری‌ها، تلفات آفت‌های مختلف و سرمای زمستان تولید شده است، تصریح کرد: کارکرد اصلی این محصول جمع‌آوری اطلاعات، کنترل دما و رطوبت داخل کندو است و بر روی همه کندوهای رایج و استانداردی که وجود دارد قابل نصب بوده و از اپلیکیشن اندروید نیز برخوردار است. 

امجدی به وجود اتوماسیون تغذیه در داخل کندوهای زنبور اشاره کرد و گفت: این اتوماسیون در داخل کندو به طور اتوماتیک کار سرمایش و گرمایش را انجام می‌دهد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه زنبورها همواره با آفت مواجه هستند، گفت: ما در محصول خود از سیستم گرمایش بیوترمال بدون استفاده از داروهای شیمیایی جهت مبارزه با آفت‌ها استفاده می‌کنیم چرا که استفاده از داروهای شیمیایی، زنبوردار را از سیستم تولید، حذف خواهد کرد.

امجدی به تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری برای طراحی سیستم «مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار» اشاره کرد و افزود: در مرحله اول تولید این محصول، تسهیلات نمونه‌سازی را از صندوق نوآوری دریافت کرده‌ایم که به تولید و تکمیل زیرساخت‌های شرکت ما کمک کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی،‌ مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان یادآور شد: زنبورداران با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری می‌توانند تا ۷۰ درصد مبلغ خرید «مدیریت زنبورستان و کندوی هوشمند بیدار» را از این صندوق دریافت کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: صندوق نوآوری و شکوفایی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *