اهم اخبار

پخت نان با استفاده از گیاهان دارویی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی کوبودنا گفت: در این واحد صنعتی ۱۵۰نوع نان با ظرفیت ۲۰ تن در شبانه روز برای تمام اقشار سنی جامعه تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایسنا؛ بهرام باقری افزود: مجموعه صنایع غذایی کوبودنا که شامل کارخانه کارخانه آرد، مجتمع تولید نان می شود کارخانه آرد مجموعه با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال ۱۳۷۵ در شهر یاسوج به بهره برداری رسید.

وی اظهارکرد: در ۹۴ این گروه صنایع غذایی در راستانی اهداف تولید خود اقدام به احداث صنایع پایین دستی وابسته به آرد کرد که شامل واحد بسته بندی انواع آرد و تولید نان‌های صنعتی ازجمله نان سبوس دار، پروبیوتیک، رژیمی، حجیم و نیمه حجیم فرانسوی، چاودار، چند غله، نان حجیم و نیمه حجیم بلوط، نان تیری سنتی، جو نرم و خشک کرده است.

این فعال اقتصادی در شهر یاسوج خاطرنشان کرد: ۱۵۰نوع نان با ظرفیت ۲۰ تن در شبانه روز برای تمام اقشار سنی جامعه در کارخانه نان تولید می شود، عنوان کرد: تولیدات این وحد صنعتی علاوه بر بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶ استان شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کشور از جمله تهران، اصفهان، خوزستان و فارس ارسال می شود.

باقری تصریح کرد: محصولات این مجتمع صنایع غذایی قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد که دنبال و پیگیری صادرات محصولات خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم.

پیام مدیر عامل - گروه صنایع غذایی کوبودنا

وی ادامه داد: ۱۵۰نفر نیرو بصورت مستقیم و در سه شیف ۲۴ ساعته در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند و برای بالغ بر ۴۸۰ نفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی کوبودنا عنوان کرد: در راستای تولید محصولات سلامت محور از گیاهان دارویی که از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است، در پخت نان استفاده کرده ایم و به سمت تولید نان‌های پروبیوتیک رفیتم که یکی از محصولات اصلی ماست و برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

باقری تاکید کرد: در زمینه تولید نان‌های دیابتیک محصولاتی داریم که برای بیماران دیابتی استفاده می شود. البته یکسری محصولات دیگر در این زمینه داریم که در حال طی مراحل است.

وی گفت: این واحد صنعتی اولین تولید کننده نان حجیم بلوط در خاورمیانه است، بیان کرد: این نان بصورت نرم و خشک تولید می شود البته این نان در گذشته قوت غالب مردم استان بوده که در حال فراموشی است و در این واحد صنعتی نان بلوط را احیاء کرده ایم. این واحد تولیدی بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور است.

این تولید کننده نان صنعتی با بیان اینکه از زمان شیوع کروناویروس تاکنون از نان تست پروبیوتیک تولیدی کوبودنا استقبال خوبی شده است، خاطرنشان کرد: طی ایام کروناویروس با توجه به اینکه مردم بیشتر از نان بسته بندی استفاده می کنند با افزایش تقاضا مواجهیم به نحوی که مجبور به افزایش ۴۵ نفری نیروی کار شده ایم.

باقری ادامه داد: ارتباط در حوزه صنعت و دانشگاه به ندرت هست و در این خصوص حلقه گمشده صنعت و دانشگاه را پیدا کردیم و با ارتباطات و تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج و مراکز علمی منعقد کرده ایم و بازدیدهای دانشگاهیان را از این واحد صنعتی داشتیم و حتی از دانشجویان در قالب دوره های کارورزی رشته صنایع غذایی و گیاه شناسی استفاده کرده ایم.

وی اظهارکرد: در صورتی که سرمایه درگردش مورد نیاز این واحد صنعتی تامین شود می توانیم فاز چهارم را ایجاد و راه اندازی کینم در صورت محقق شدن سه تا پنج میلیارد تومان سرمایه درگردش میزان اشتغالزایی این واحد به ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم افزایش خواهد یافت. و در حال تلاش برای راه اندازی فاز پنجم در قالب گیاهان دارویی هستیم که با راه اندازی این فاز قطعا اشتغالزایی بیشتر از این تعداد خواهد شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *