اهم اخبار

اگر به داد کشاورز و دامدار نرسیم تبدیل به واردکننده محصولات خواهیم شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورز و دامدار به عنوان تولید کننده و تامین کننده زیرساخت غذایی کشور تنهاست، اگر به داد او نرسیم در آینده نه چندان دور در اکثر محصولات کشاورزی و دامی به واردکننده تبدیل می شویم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، کیومرث سرمدی واله در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دولت و نهادهای نظارتی گفت: وقتی در دولت قبل فیش های نجومی افشا شد، مقام معظم رهبری فرمودند من خواهش می کنم از قضیه فیش های حقوقی آسان عبور نکنید و حتی فرمودند در این موضوع به اعتماد مردم ضربه خورده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: پس گرفتن پول و جابجایی صندلی ها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باید برخورد جدی صورت گیرد و یک بار برای همیشه کسانی که باعث اعتبارزدایی از نظام می شوند، از مسئولیت ها کنار گذاشته شده و مجازات شوند.

وی در رابطه با رتبه بندی معلمان نیز تذکر داد و گفت: همکاران، عاجزانه استدعا می کنم که نگذارید اعتبار مجلس آسیب ببیند. تقلیل رتبه بندی فرهنگیان و افزایش ۲ تا ۳ میلیونی حقوق، وهن شخصیت فرهنگیان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل ۸ سال از پرداختن به این تکلیف قطعی طفره رفت و با این افزایش حقوق فرهنگیان که در دستگاه های دیگر افزایش چند برابری بدون جنجال شاهدیم مشکلی را حل نمی کند. معلمان این نحوه بررسی و رفت و آمدها و جلسات بی حاصل و در نهایت هیچ را توهین به خود می دانند. خواهش می کنم مجلس شورای اسلامی یک بار برای همیشه تکلیف این لایحه را روشن کند.

سرمدی در تذکر به وزرای صمت و کشاورزی گفت: کشاورز و دامدار به عنوان تولید کننده و تامین کننده زیرساخت غذایی کشور تنهاست، اگر به داد او نرسیم در آینده نه چندان دور در اکثر محصولات کشاورزی و دامی به واردکننده تبدیل می شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت ادوات کشاورزی سر به فلک کشیده و ظاهرا اراده ای برای کنترل آن وجود ندارد، گرانی و عدم رعایت عدالت در توزیع نهاده های دامی و کشاورزی دامدار را نابود کرده و خشکسالی سال های اخیر موجب خسارات عمده به آنها شده است. دامداران با گرانی نهاده های و علوفه عملا در حال نابودی هستند.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *