اهم اخبار

ایران و مجارستان ۲ سند در زمینه سرمایه گذاری و کشاورزی امضا کردند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان و قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و کشت و صنعت بین بخش های خصوصی ۲ کشور امضا شد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از  تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزیران اقتصادی ایران و مجارستان عصر دوشنبه موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری را امضا کردند.
همچنین قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و کشت و صنعت بین گروه اقتصادی «نیکا بصیر پیام» و هولدینگ «ال.آ.سی» مجارستان امضا شد.
وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این آیین گفت: امضای این موافقتنامه ها به فضای سرمایه گذاری و اقتصادی ۲کشور کمک می کند و با توجه به عضویت مجارستان در اتحادیه اروپا، اطمینان خاطری را برای کاهش ریسک سرمایه گذاری فراهم می کند.
مسعود کرباسیان تصریح کرد: تا پیش از این سرمایه گذاری به شکل یک قانون حمایت شده در چارچوب مجلس های ۲کشور نبود اما امروز این فضا فراهم شد.
دیروز نیز با حضور کرباسیان و «میهایلی وارگا»* وزیر اقتصاد ملی مجارستان، یک سند همکاری بین شرکت ایکاروس مجارستان و هولدینگ صنعتی بانک شهر به امضا رسید. مجارستان کشوری در اروپای مرکزی به پایتختی بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.
وزیر اقتصاد مجارستان، یکشنبه با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. نمایندگان بخش خصوصی ۲ کشور نیز عصر دیروز در حضور وی، چهار قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.
دیدار با معاون رییس جمهوری، وزیران صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت از برنامه های امروز هیات مجارستان بود.
جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۲۶۱ دلار به مجارستان صادرات داشت و در همین مدت از این کشور هشت میلیون و ۶۵۷ هزار و ۹۳۴ دلار کالا وارد کرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *