اهم اخبار

ایران و مولداوی در زمینه تولید محصولات کشاورزی همکاری می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

همکاری ایران و مولداوی در حوزه های اقتصادی بویژه محصولات کشاورزی و ترانزیت کالا در دیدار وزیر جهادکشاورزی کشورمان با رئیس جمهوری مولداوی مورد تاکید قرار گرفت.

 

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، «ایگور دودون» رئیس جمهوری مولداوی که برای شرکت در آیین تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به تهران سفر کرده است،  در محل هتل آزادی تهران با «محمود حجتی» وزیر جهادکشاورزی دیدار کرد.
در این دیدار مهمترین زمینه های همکاری بین دو کشور در حوزه کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
حجتی در این ملاقات امضای تفاهم نامه های قرنطینه گیاهی و دامی بین ایران و مولداوی را زمینه تسریع و توسعه مبادلات کالا بین دو کشور عنوان کرد.
وی سطح روابط سیاسی دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: لازم است در زمینه اقتصادی نیز همکاری های دو کشور گسترش یابد.
وزیر جهادکشاورزی بر لزوم تبادل کارشناس و انتقال تجارب کشاورزی بین ایران و مولداوی تاکید کرد و افزود: ترانزیت کالا نیز از دیگر زمینه های مناسب همکاری بین دو کشور خواهد بود.

** تاکید بر تشکیل کمیسیون مشترک 
«ایگور دودون» رئیس جمهوری مولداوی نیز کشاورزی را یکی از موضوعات مهم همکاری بین دو کشور عنوان کرد و گفت: ایران توانمندی های خوبی در تولید و صادارت محصولات کشاورزی دارد و ما آمادگی برای همکاری در این زمینه ها را داریم.
وی افزود: تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین دو کشور می تواند ظرفیت ها و زمینه های همکاری ایران و مولداوی را گسترش دهد.
به گزارش ایرنا، جمهوری مولداوی کشوری محصور در خشکی است که در اروپای شرقی قرار داشته و از غرب با رومانی و از شرق با اوکراین همسایه است.
این کشور که از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۱ میلادی با نام جمهوری شوروی سوسیالیستی مولداوی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، در سال ۱۹۹۱ اعلام استقلال کرد و اکنون خواهان عضویت در اتحادیه اروپاست.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *