اهم اخبار

ایران هشتمین واردکننده روغن پالم مالزی/واردات سال گذشته ۲۶ درصدی افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر صنایع و محصولات کشاورزی مالزی با اشاره به اینکه ایران هشتمین واردکننده روغن پالم مالزی در سال ۲۰۲۱ بوده است، گفت واردات این محصول از سوی ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، روزنامه سان دیلی؛ مالزی نوشت داتوک ذوریدا قمرالدین، وزیر صنایع و محصولات کشاورزی مالزی گفت بازار روغن خوراکی ایران برای صادرات روغن نخل و محصولات مبتنی بر روغن پالم این کشور پتانسیل زیادی دارد.

وی توضیح داد ایران هشتمین واردکننده روغن پالم مالزی در سال ۲۰۲۱ بوده است و واردات این محصول از سوی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن ۲۶ درصد رشد داشته است.

ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۲۱ هزار و ۱۰۶ تن روغن پالم از مالزی وارد کرده که در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۴ هزار و ۳۲۰ تن افزایش یافته است.

ذوریدا با توجه به فرصت‌های موجود میان دو کشور، از بخش خصوصی درخواست کرد تا رویکردهای تجاری را برای ایجاد مشارکت‌ ها و اتحادهای استراتژیک با هدف کشف راه‌ های جدید به منظور گسترش تجارت روغن خوراکی و روغن پالم در ایران بازتعریف کند.

در مجموع، روغن پالم در سال گذشته ۱۰۲ میلیارد رینگیت برای مالزی درآمد داشته که ۴۰ درصد از سال ۲۰۲۰ بوده است.

این مقام مالزیایی گفت هند همچنان مقصد نخست روغن پالم مالزی است و این کشور بیش از ۳٫۵ میلیون تن از این محصول از مالزی می‌خرد. پس از آن چین، هلند، ترکیه، پاکستان و فیلیپین هستند.

مالزی ۲۴ درصد تولید روغن پالم در جهان و ۳۱ درصد صادرات این محصول در جهان را در اختیار دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: روزنامه سان دیلی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *