اهم اخبار

بارندگی شدید در چابهار به چند تن جو وارداتی خسارت زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام آگاه اعلام کرد: حجم جو سبز شده در اثر بارش‌ها حدود چند تن است و نه چند هزار تن و مابقی جو سالم است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، طی روزهای اخیر در شبکه‌های مجازی تصاویری مبنی بر سبز شدن حجم زیادی جو متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور در چابهار انتشار یافته است که برخی مسوولان علت آن را حجم بالای بارندگی‌ها اعلام کرده‌اند.

بررسی های خبرنگار ایرنا از منابع آگاه از وزارت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که محموله جو دپو شده در حاشیه بارانداز گمرک چابهار مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام کشور بوده که روی آن را با پلاستیک پوشانده بودند اما به دلیل شدت بارندگی‌ها این محموله خیس شده و برای هواگیری و جلوگیری از خرابی بیشتر محفظه روی محموله را برداشته‌اند. این حجم جو مربوط به بخش خصوصی نیست.

به گفته منابع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی، طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی مجموع محموله وارداتی این شرکت ۱۳۵ هزارتن بوده که از این میزان حدود ۱۲۰هزار تن جو ترخیص شده و نزدیک به ۱۰ درصد محصول به عنوان ضمانت در گمرک نگهداری شده بود که باید با صدور کد رهگیری بانکی ترخیص شود.

یک  مقام آگاه اعلام کرد: حجم جو سبز شده در اثر بارش‌ها حدود چند تن است و نه چند هزار تن و مابقی جو سالم است.

خبرنگار ایرنا در تماس‌های تلفنی مکرر با شرکت پشتیبانی امور دام کشور پیگیر این موضوع بود اما هیچ یک از مسوولان پاسخگو نبودند و مقرر شد مدیرعامل شرکت در مصاحبه  تلویزیونی به این مطلب بپردازد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *