اهم اخبار

با ابلاغ قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی؛ اتاق مشهد به‌عنوان پایلوت تصمیم سازی مسائل مرتبط با بخش کشاورزی تعیین شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

با موافقت قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی با درخواست رئیس اتاق مشهد، این اتاق به‌عنوان پایلوت تصمیم سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق مشهد، با تعیین این نهاد به‌عنوان پایلوت و محوری برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی موافقت کرد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، میزبان کاظم خاوازی، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان ارشد این وزارتخانه بود و این حضور، فرصتی در اختیار فعالان اقتصادی خراسان رضوی قرار داد تا به تشریح شاخص‌ترین دغدغه‌هایشان در حوزه مسائل بخش کشاورزی بپردازند.

محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس اتاق مشهد در این نشست، تفویض اختیار به اتاق مشهد به‌عنوان ساختار پایلوت و محوری برای تصمیم‌سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی را خواستار شد تا گره تمرکزگرایی و تصمیم‌سازی‌ها در مرکز شکسته شده و صدای بخش خصوصی در استان‌ها بیشتر و بهتر شنیده شود.

وی از قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد تا در موضوع هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی، «اتاق مشهد» به‌عنوان پایلوت تعیین شود و بتواند این مسائل را به این وزارتخانه منعکس کند.

توکلی زاده، تحقق این مهم را عاملی برشمرد که می‌تواند به شنیده شدن مطالبات بخش خصوصی کشاورزی در استان‌ها منجر شود و اگر اثرات این اقدام مطلوب باشد، در سطح کلان‌تری با رویکرد توجه به «مزیت هر استان در بخش تولیدات کشاورزی»، قابل‌پیگیری و اجرا خواهد بود.

در پی برگزاری این نشست و طرح این مطالبه، کاظم خاوازی، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق مشهد با این درخواست موافقت کرد.

در متن این نامه آمده است:

«پیرو نشست مشترک اینجانب و معاونان ذی‌ربط وزارت جهاد کشاورزی در روزهای ۲۳ و ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، با حضور کلیه ذینفعان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استانی و پیشنهاد‌های مطرح شده مبنی بر «تعیین اتاق مشهد به‌عنوان پایلوت تصمیم سازی، هماهنگی و انعکاس مسائل مرتبط با بخش کشاورزی» به‌منظور هم‌افزایی اقدامات بخش دولتی و خصوصی در توسعه بخش کشاورزی استان، ضمن موافقت با کلیات پیشنهاد، خواهشمند است دستور فرمایید ظرف حداکثر یک ماه با همکاری و هماهنگی نمایندگان بخش غیردولتی و دولتی نسبت به برگزاری جلسات ملی، استانی و بین دستگاهی و درنهایت جمع‌بندی و ارائه برنامه‌های عملیاتی، اقدام و نتیجه را به این وزارتخانه منعکس کنند.»

در همین راستا، ستاد ویژه‌ای به‌منظور احصاء مشکلات و مسائل شاخص بخش کشاورزی، تحلیل و ارائه پیشنهاد‌های کارشناسی، برگرفته از نظرات بخش خصوصی و تشکل‌های متولی در این حوزه جهت ارائه به وزارت جهاد کشاورزی، در محل اتاق مشهد ایجاد خواهد شد.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *