اهم اخبار

با قبول بانک مرکزی؛ دانش بنیان‌ها ارز صادراتی را به نرخ آزاد بفروشند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون محیط کسب و کار وزارت صمت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با پیگیری‌های گذشته، ارز حاصل از صادرات کالا را با نرخ آزاد در بازار بفروشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محمد مجید فولادگر معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در حاشیه دومین روز از سفر خود به استان قزوین گفت: بانک مرکزی قبول کرده که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به قیمت بازار بفروشند.

وی با بیان اینکه اختلاف ۲۰۰ هزار ریالی در قیمت ارز دولتی و آزاد به نفع شرکت‌های دانش بنیان تمام خواهد شد، ادامه داد: این ارز معمولا توسط خودروسازان خریداری می‌شود.

به گفته فولادگر، راه‌اندازی خط سبز گمرک، دفتر ویژه دانش بنیان در ادارات امور مالیاتی و همچنین اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات از دیگر اتفاقات خوب در حوزه شرکت‌های دانش بنیان است.

این مسئول اضافه کرد: به بانک مرکزی همچنین تاکید شده که هیچ شرکت دانش بنیانی در صف ارز نماند و بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن مسایل مربوط به امور تجاری خود را به سرانجام برساند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: وجود کارآفرینان برتر می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در بین دانشجویان مقطع دکترا، از مهاجرت نخبگان کشور نیز جلوگیری شود.

محمود مقتدایی عضو هیئت مدیره انجمن ملی شرکت‌های صنایع پیشرفته و دانش بنیان ضمن تایید این مطلب به خبرنگار اگروفودنیوز گفت: پس از یکسال از تاسیس این انجمن و برگزاری جلسات با معاونت علمی فناوری، وزارت صمت و مجلس شورای اسلامی فروش ارز حاصل از صادرات با نرخ آزاد برای شرکت‌های دانش بنیان مقدور شد.

وی افزود: پیش از این رفع تهعد ارزی برای شرکت‌های دانش بنیان با ۲۰درصد زیر نرخ بازار انجام می‌شد که با این مصوبه جریمه به شرکت‌ها تعلق نخواهد گرفت.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *