اهم اخبار

با مصرف روزانه کدو سبز چه اتفاقاتی در بدن شما رخ می‌دهد؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کدو سبز از نظر محتوای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید حد متوسطی دارد، اما خوردن مداوم آن اثر مثبتی بر عملکرد روده خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اسپوتنیک، اسوتلانا فوس متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که کدو سبز خطرات تصلب شرایین و تشکیل سنگ صفرا را کاهش می‌دهد.

کدو سبز یکی از کم خوراکی‌ترین مواد غذایی در جهان است که باید به ان توجه بیشتری شود و استفاده بیشتری از آن کرد. کدو سبز، سرشار از کاروتنوئیدها، لوتئین و ایزومر زیگزانتین آن است (در ۱۰۰ گرم – ۴/۳۵ درصد از ارزش روزانه زیگزانتین بدن را تامین می‌کند). این مواد قادر به جمع شدن در بافت‌های چشم هستند و از بینایی محافظت می‌کنند.

اسید‌های اسکوربیک و فولیک زیادی در کدو سبز وجود دارد – به ترتیب ۱۷ و ۴-۵ درصد از نیاز روزانه و همچنین، ۱۱  درصد نیاز روزانه پتاسیم را تامین می‌کنند. همچنین حاوی فیبر غذایی و آب لازم برای عملکرد طبیعی روده است.

کدو سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زئاگزانتین است که ضد پیری هستنند و از سلول‌های بدن و پوست، در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و با خوردن هر روز کدو سبز، شما بیشتر جوان خواهید ماند.

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *