اهم اخبار

با وجود قول مسئولان؛ کارخانه فرآورده‌های پروتئینی راک همچنان تعطیل است+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارخانه تعطیل شده تولید فرآورده‌های پروتئینی راک در اصفهان با وجود وعده و وعید‌ها و قول مسئولان همچنان تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از صدا و سیما مرکز اصفهان؛ کارخانه فرآورده‌های گوشتی راک که می‌توانست غذای روزانه ۶۰۰ هزار نفر را تأمین کند پنج سالی از نفس افتاده است، مدیر عامل این کارخانه گفت : اقساط این واحد صنعتی بعد از گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش به دلیل مشکلات تولید به موقع پرداخت نشد و به همین دلیل بانک کارخانه را تعطیل کرد.

علی کاظم زاده با اشاره به بیکار شدن حدود ۱۳۰ نفر با تعطیلی این واحد تولیدی افزود: ارزش مالی کارخانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد اما بانک کل کارخانه را به خاطر ۸ میلیارد تومان تسهیلات تصرف کرد.

به گفته وی بانک این مقدار پول را با نرخ سود مرکب چندین برابر مقدار واقعی محاسبه کرده اند .

مدیر کارخانه ادامه داد : با وجود مراجعه مکرر به بانک برای تسویه بدهی بانک و قول مسئولان وقت هیچ گونه همکاری برای بازگشایی کارخانه صورت نگرفت و حالا بیش از ۴ سال از تعطیلی کارخانه می گذرد.

ایروانی مدیر کل وقت دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان تیرماه امسال در ارتباط تلویزیونی با شبکه اصفهان قول داده بود : با تشکیل کمیته ای متشکل از استانداری، اتاق بازرگانی و نماینده سرمایه گذار و بانک زمینه بازگرداندن این کارخانه فراهم می‌شود.

در این کارخانه در هرشیفت ۱۳۰ کارگر مشغول به کار بودند و در صورت پرداخت بدهی مطابق با قوانین بانک مرکزی دوباره چرخ‌های این کارخانه به حرکت در می‌آید.

رئیس بانک مرکزی دستور فوری صادر کرد

به‌دنبال پخش این گزارش صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی دستور پیگیری ویژه و رسیدگی فوری به ابعاد مختلف این موضوع را صادر کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *