اهم اخبار

بحران تورم عاشقان نوشابه را زمین گیر می کند!؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کوکاکولا و پپسی کولا، دو تولیدکننده برتر نوشابه در جهان، نسبت به فشار بر سود در سال جاری به دلیل افزایش بی‌امان هزینه‌ها پس از کاهش انتظارات فروش به دلیل تقاضای قوی و افزایش قیمت هشدار دادند زیرا هزینه‌های قوطی‌های آلومینیومی، نیروی کار و حمل‌ونقل در سال گذشته به دلیل اختلالات زنجیره تامین جهانی ناشی از بیماری همه‌گیر افزایش یافته است و شرکت‌ها را مجبور می‌کند با افزایش قیمت واکنش نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ تحلیلگران با توجه به اینکه هزینه‌ها همچنان در حال افزایش است و تنگناهای عرضه نشانه‌های کمی از کاهش را نشان می‌دهد، هشدار داده‌اند  که افزایش قیمت احتمالا برای کاهش کامل حاشیه سود صنعت کافی نخواهد بود.

هیو جانستون، مدیر مالی پپسی به رویترز گفت که اگر هزینه‌ها بیش از حد انتظار افزایش یابد، ممکن است قیمت‌ها در اواخر سال افزایش یابد و با کمبود برخی محصولات نیز مواجه شویم. حاشیه سود عملیاتی تعدیل‌شده کوکاکولا در سه ماهه چهارم از ۲۷.۳ درصد در سال گذشته به ۲۲.۱ درصد کاهش یافت و حاشیه سود عملیاتی تعدیل‌شده پپسی ۱۸۳ واحد کاهش یافت.

پپسی‌کو انتظار دارد سود اصلی سال مالی ۲۰۲۲ به ۶.۶۷ دلار به ازای هر سهم برسد که کمتر از انتظارات ۶.۷۳ دلار تحلیلگران است. کوکاکولا پیش‌بینی کرده است که سود هر سهم تعدیل‌شده برای کل سال از ۲.۳۲ دلار در سال ۲۰۲۱ از پنج درصد به ۶ درصد افزایش یابد، در حالی که تخمین‌ها افزایش ۶ درصدی را داشتند.

درآمد خالص پپسی در سه ماهه چهارم با ۱۲.۴ درصد افزایش به ۲۵.۲۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمد تعدیل شده کوکاکولا با ۱۰.۱ درصد افزایش به ۹.۴۷ میلیارد دلار رسید.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *