اهم اخبار

بحران کمبود کود شیمیایی برای کشاورزان در آمریکا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

افزایش قیمت کود و سموم شیمیایی باعث شده تا صنعت کشاورزی در آمریکا با تهدید کاهش تولید مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز، کارشناسان صنعت کشاورزی در آمریکا می‌گویند: کشاورزان در این کشور استفاده از سموم و کود شیمیایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده‌اند؛ چراکه شاهد کمبود عرضه این نهاده‌ها هستند.

کشاورزان گفته‌اند که برنامه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از حالت طبیعی تغییر داده و حالا از علف‌کش کمتری استفاده می‌کنند و به خاطر کاهش مصرف قارچ‌کش‌ها در معرض خطر گسترش بیماری‌های گیاهی در میان محصولاتشان و رشد علف‌های هرز مواجه هستند و این در حالی است که بازار جهانی همین حالا هم با کمبود عرضه غلات و محصولات کشاورزی مواجه است و این تهدید جدی برای تولید محصولات در این کشور است.

شاون اینمان، مالک یک شرکت توزیع نهاده‌های شیمیایی در ایندیانای آمریکا می‌گوید: تأمین همه چیز با تاخیر مواجه است.

وی گفته است که در ۲۴ سال سابقه فعالیتش بدترین سال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌کند.

قیمت علف‌کش‌های گلایفوسیت و گلوفوسینات نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر در آمریکا افزایش یافته و حالا کشاورزان باید در حالی که به ازای هر گالن در سال گذشته کمتر از ۲۰ دلار می‌پرداختند در شرایط کنونی ۵۰ تا ۶۰ دلار بپردازند.

دانشگاه تگزاس هم هشدار داده که کاهش استفاده از سموم علف‌کش طی سال جاری باعث خواهد شد تا طی دو سال آینده کشاورزان با علف‌های هرز بیشتری در زمین‌های خود مواجه شوند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *