اهم اخبار

بخش کشاورزی در اقتصاد کشور پیشرو است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت: بخش کشاورزی در دوران‌های مختلف در اقتصاد کشور پیشرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کردستان، حسین صفایی – معاون وزیر جهاد کشاورزی – در مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان اظهار کرد: تراز وضعیت تعاونی‌های روستایی استان کردستان بالاست و در سطح کشور جایگاه مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های محصولات کشاورزی استان از لحاظ تکنولوژی همیشه در کشور پیش قدم هستند، افزود: امروز اگر مدیری توانمند جابجا می‌شود باید برنامه‌های آن مدیر محقق و راه اصلی تغییر نکند.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی ایران در ادامه به رتبه یک بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور در سال گذشته اشاره و بیان کرد: این جایگاه برای کشاورزی فرصت خوبی است که بتوانیم حمایت‌های قوی‌تری از سیاستگذاران اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارنامه بخش کشاورزی درخشان است، گفت: بخش کشاورزی در سال‌های اخیر توانسته است خدمات شایانی از لحاظ اقتصادی به دولت کند که صادرات و واردات محصولات از فعالیت‌های مهم این عرصه در توسعه اقتصاد کشور است.

صفایی با تاکید بر اینکه امروزه تعریف کشاورزی با گذشته متفاوت شده است، عنوان کرد: در گذشته کشاورز به کسی گفته می‌شد که محصولات خام را تولید می‌کرد اما هم اکنون از کاشت یک محصول تا بر سر سفره بردن آن در یک چرخه قرار می‌گیرند که به آن کشاورزی می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه نباید کشاورزان به برداشت یک محصول خام اکتفا کنند، گفت: زمانی کشاورزی در یک منطقه یا یک کشور رشد خواهد کرد که کشاورزان آن خود را در تمامی حلقه‌های کشاورزی دخیل بدانند و فقط صرف آنکه یک محصول کاشت و برداشت کنند نباشد.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی ایران در ادامه گفت: در سال گذشته وضعیت بارندگی خوبی نداشتم و از لحاظ کاشت گندم نسبت به سال‌های گذشته پایین بودیم اما با این اوصاف و مدیریت صحیح توانستیم برداشتی مطلوب از محصولات داشته باشیم.

وی به شعار سال ۱۳۹۵ که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: همه ملت باید طبق این شعار حرکت کنند و در راستای اقتصاد مقاومی و اقدام و عمل گام‌های موثری بردارند.

صفایی به سه راهبرد موثر در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: کشورها باید اقتصاد خود را محکم کنند و در کنار این مهم چالش‌های اقتصادی و ساختاری را در بخش کشاورزی حل کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید نسبت به رقبای تجاری خود حساس باشیم و سیاست‌های اقتصادی خود را به گونه‌ای انتخاب کنیم که رقبا نتوانند ما را از دور رقابت خارج کنند.

مدیر عامل سازمان مرکز تعاون روستایی ایران در پایان با اشاره به اینکه در هر استانی که محصولات آن بر روند زندگی مردم آن جامعه تاثیرگذار است باید خلأهای آنجا پر شود، یادآور شد: تعاونی‌‍های روستایی استان کردستان همیشه عملکرد مثبتی داشته‌اند می توانند الگوی مناسبی برای کشور باشد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *