اهم اخبار

برآورد قیمت واقعی محصولات لبنی پس از ۴ سال/ در انتظار ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شیر مدارس

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان از بهمن‌ماه پارسال در حال بررسی و حسابرسی شرکت‌های لبنی برای برآورد قیمت تمام‌شده محصولات از سال ۹۳ تاکنون است تا نتیجه برای تعیین قیمت به ستاد تنظیم بازار برود.

رضا باکری در پاسخ به این سوال که پس از ۷ ماه بررسی تعیین قیمت سه محصول پرمصرف لبنی بالاخره به کجا رسید، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اسناد مالی شرکت‌های لبنی را برای رسیدن به بهای تمام‌شده واقعی از سال ۹۳ تاکنون بررسی کرده است که این امر زمان بر است.

وی اضافه کرد: پیش از این و در ۴ سال اخیر دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل برای محصولات لبنی به صورت علی‌الحساب ۵ یا ۶ درصد مجوز افزایش قیمت به شرکت‌های لبنی داده می‌شد، اما اکنون قرار است قیمت واقعی تمام‌شده هر محصول برآورد شود تا بر اساس آن در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی همچنین در مورد آخرین وضعیت اختصاص اعتبار لازم برای توزیع شیر مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید هم گفت: طبق برآوردها ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این امر لازم است که امیدواریم در بخشنامه جدید معاون اول رئیس‌جمهور که برای اختصاص اعتبار پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های دولت ابلاغ شده، سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را هم برای شیر مدارس اختصاص دهد.

سال گذشته طرح شیر مدارس به صورت نصفه و نیمه اجرا شد و امسال نیز با گذشت ۱۵ روز از آغاز سال تحصیلی همچنان خبری از اجرای طرح شیر مدارس برای تأمین سلامت دانش‌آموزان نیست.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *