اهم اخبار

بررسی مشکل تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در وزارت صنعت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بررسی مشکل تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی، گفت: مکانیزاسیون و رسوخ صنعت و تکنولوژی در کشاورزی باعث ایجاد پویایی و توسعه در این بخش می‌شود.

به گزارش اگروفودنیوز نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، مهدی صادقی نیارکی در جلسه با اعضای انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی افزود: ورود ماشین آلات و ادوات صنعتی به حوزه کشاورزی در تیراژ، قیمت محصول و ثبات نسبی آن صنعت مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز برای نیل به این هدف مرکز مکانیزاسیون کشاورزی را راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت در ایران ضعیف نیست و با وجود همه مشکلات روی پای خود ایستاده است، گفت: جنس کارهای ما به عنوان وزارت صمت از جنس صیانت از تولید است و باید از ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه صنعت صیانت کرد.

صادقی نیارکی با اعلام اینکه دو محور مدیریت شرایط موجود و برنامه های میان مدت و بلندمدت را دنبال می کنیم، افزود: انجمن ماشین های کشاورزی هم در کنار دیگر انجمن ها و تشکل ها برای تدوین برنامه های راهبردی بلند مدت و میان مدت پای کار بیاید.

وی گفت: برگزاری این نوع جلسات با انجمن‌ها باعث می شود تا مسایل و مشکلات طیف وسیعی از واحدهای تولیدی که عضو انجمن هستند، بررسی و پیگیری شود.

گفتنی است طی ۳ ماه اخیر ۲۶ نشست با انجمن‌های تخصصی برای بررسی و پیگیری مسایل آنها برگزار شده است. انجمن ماشین های کشاورزی دارای ۷۰ عضو اصلی و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ عضو وابسته است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *