اهم اخبار

رئیس اتاق اصناف تهران: برگزاری نمایشگاه بهاره در ۵ نقطه تهران+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر حمیدرضا رستگارپور گفت: نمایشگاه بهاره امسال تهران با شعار از عید تا عید از تاریخ ۱۵ اسفند لغایت ۲۵ اسفند ماه در نقاط مختلف شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)؛ رستگارپور با بیان اینکه این نمایشگاه در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران با هدف ارائه کالای با کیفیت و با قیمت پایین‌تر از بازار برگزار می‌شود، افزود : بسیاری از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه از جمله پوشاک، کیف و کفش از تخفیفات ۲۰ تا ۶۰ درصدی برخوردار خواهند بود.

وی با انتقاد از دخالت برخی ارگان‌ها در امور اصناف برگزاری نمایشگاه‌های فروش را بدون مجوز و نظارت اصناف را فاقد اعتبار و وجه قانونی دانست و گفت: متاسفانه برخی از سازمان ها برای سودآوری اقدام به اجاره غرفه به جهت درآمدزایی می‌کنند و محصولات درجه ۲ را بدون هیچ نظارتی ارائه می‌کنند که این مسئله انحراف از قانون است و اتاق اصناف بدون هیچ ملاحظه‌ای با شکایت و ارجاع این مسئله به نهادهای نظارتی و قضایی موضوع را پیگیری می‌کند.

رستگارپور تصریح کرد: تجربه نشان داده بی قانونی و انحراف از قانون در این خصوص به ضرر مصرف کننده و جامعه تمام می‌شود.

وی افزود: این رویداد به بهترین شکل برگزار می‌شود و با توجه به تداخل عید نوروز با ماه مبارک رمضان اسم این رویداد عید تا عید نامگذاری شده است و حضور تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و افراد شناسنامه‌دار از نقاط مثبت این نمایشگاه است که محصولات با کیفیت را از تولید به مصرف و با قیمت مناسب عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطر نشان کرد: این نمایشگاه، رویدادی است که به وضعیت معیشتی مردم توجه ویژه کرده و موادغذایی، کیف، کفش، پوشاک، نساجی، شیرینی و شکلات، آجیل و کالاهای اساسی، گوشت و مرغ و ماهی، پارچه، کالای خواب، روغن و برنج، قند و شکر در آن به معرض فروش می‌رسد .

او در ادامه گفت: کلیه کالاهایی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود به صورت تخصصی مورد کارشناسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در طول برگزاری آن بازرسان اصناف به طور مرتب نظارت کافی را بر کیفیت و قیمت محصولات ارائه شده خواهند داشت.

وی بار دیگر با انتقاد از شهرداری تهران و وزارت ارشاد، برگزاری نمایشگاه توسط این دو ارگان را غیر قانونی دانست و گفت: فروش محصول بی‌کیفیت و البته نسبتا گران و بدون هیچ نظارتی از مشخصه نمایشگاه‌هایی است که متولیان آن کوچکترین تخصصی در برپایی چنین رویدادهایی ندارند و به اسم دلسوزی برای مردم به فکر فروش و اجاره غرفه به افرادی هستند بدون شناسنامه بوده و تحت نظارت اصناف نیستند.

رستگارپور اظهار کرد: واحدهای صنفی براساس مشتری مداری پیش می‌روند و دغدغه اتاق اصناف معیشت مردم و ارئه کالاهای با کیفیت با تخفیفات ویژه است.

برگزاری نمایشگاه بهار تا بهار در پنج نقطه مختلف تهران بزرگ

در ادامه احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف تهران و مسئول برگزاری نمایشگاه بهاره ۱۴۰۲ گفت : نمایشگاه عید تا عید از تاریخ ۱۵ الی ۲۵ اسفند و از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب در پنج نقطه تهران، از جمله پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، نمایشگاه شهر آفتاب و مصلی تهران برگزار می‌شود.

ابوالحسنی نیز با انتقاد از تداخل دستگاه‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های مشابه، ضمن غیرقانونی دانستن این موضوع، گفت: متاسفانه وزارت ارشاد به عنوان کارگروه مد و لباس نمایشگاه برگزار می‌کند و در عوض آن آجیل و خشکبار می‌فروشند .

وی افزود: استانداری تهران، وزارت صمت، اتاق تعاون به ارگان‌ها نامه زده که برگزاری نمایشگاه فروش تنها با مجوز اتاق اصناف باید صورت بپذیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: اگر امسال هم مانند سال گذشته شهرداری، وزارت فرهنگ به این امر ورود کند، امسال نمایشگاه برگزار نمی‌کنیم و موضوع را از دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم.

ابوالحسنی گفت: اگر شهرداری به دنبال سود و درآمدزایی نیست پس چرا غرفه رایگان در اختیار اصناف نمی‌گذارد و تولید کننده اصلی را برای حضور در نمایشگاه دعوت نمی‌کند.

درراه اندازی شهر فرش و شهر لوازم خانگی هیچ مشورتی با اتاق اصناف نشد

در  ادامه رستگارپور در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص دیدگاه اتاق اصناف در خصوص راه اندازی شهر فرش و شهر لوازم خانگی و امثال آن گفت: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی باید به سمت عدالت باشد و اگر کسب و کاری باعث تهدید و تعطیلی هزار کسب و کار دیگر شود از نظر ما مردود است.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: مسئولین برای مجوز دادن به چنین فروشگاه‌هایی باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای فروشگاه‌های این چنینی ضوابط رعایت نشده است. بهتر است همانند بسیاری از کشورها عمل کنیم با الگو برداری از آنها به کسب و کارهای دیگر آسیب نرسانیم.

رستگارپور تصریح کرد: برپایی فروشگاه‌های بزرگی چون شهر فرش یا لوازم خانگی باید در خارج از شهر باشد که هم رفت و آمد را مختل نکند و هم به بنگاه‌های اقتصادی داخل شهرها آسیب نرساند. لذا ما معتقدیم قبل از راه اندازی چنین فروشگاه‌هایی باید با اتاق اصناف مشورت می‌شد که امیدواریم از این پس این اتفاق بیافتد.

رئیس اتاق اصناف رویکرد این اتاق را در نمایشگاه‌ها ارائه کالای با کیفیت، قیمت مناسب و نظارت کافی دانست و گفت: نگرانی ما برگزاری نمایشگاه بدون نظارت توسط ارگان‌های دیگر است و قطعا با یک جریمه کار درست نمی‌شود. ممکن است عرضه خارج از ضوابط قانونی اتفاق بیافتد و کالای بی‌کیفیت و درجه ۲ با قیمت‌های غیر واقعی ارائه شود. اگر این اتفاق بیافتد قطعا بازرسان ما مستندسازی می‌کنند و با سند در مراجع نظارتی پیگیری می‌کنیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: پایگاه خبری تولید و اقتصاد

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *