اهم اخبار

بلداجی؛ دومین شهر تولید کننده گز در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست فرمانداری بروجن با اشاره به اینکه گز بلداجی از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: بلداجی دومین شهر تولید کننده گز در کشور است.

علی‌محمد مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود ۱۰۰ واحد تولیدی گز در بلداجی، اظهار کرد: از این تعداد ۸۰ واحد فعال است و مابقی به دلیل نیمه فعال بودن، نیازمند حمایتب یشتری هستند.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از گز تولیدی کشور توسط واحدهای تولیدی شهر بلداجی تولید می‌شود که این محصول با کیفیت به سراسر کشور ارسال می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال یک هزار نفر در واحدهای تولید گز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: میزان اشتغال در نیمه دوم سال به دلیل نزدیک شدن به ایام عید و ارسال به سراسر کشور، به دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به نبود صادرات مناسب در خصوص گز بلداجی، گفت: متاسفانه حمایت‌های لازم در خصوص صادرات این محصول و همچنین بازاریابی مناسب در خارج از کشور انجام نشده است.

مرادی خاطرنشان کرد: لازم است با حمایت مسئولان استانی، توجه ویژه‌ای به این محصول با کیفیت در استان شود و با شناساندن این شهر، تبلیغات مطلوبی در زمینه بازاریابی و فراهم شدن صادرات صورت گیرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *