اهم اخبار

بنیانگذار انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در گفتگو با اگروفودنیوز:تصمیم های دولتی به انجمن ها و تشکل های غیر دولتی واگذار شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکترسیدمحمد حسینی گفت: برای حمایت از تولید تصمیم های دولت در خصوص حوزه های مختلف تولید باید به تشکل های بخش غیر دولتی تفویض شود.

دکتر سید محمد حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگار صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) مبنی بر اینکه” برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان چه کاری باید صورت بپذیرد که شعار سال ۱۴۰۰ تحقق یابد؟ “گفت: به اعتقاد من اول از همه سیستم اداری باید اصلاح شود که متاسفانه  شاهد بودیم سیستم اداری در کشورمان گاها  به پارتی بازی، فساد  مالی، رانت خواری و اختلاس های کلان آلوده شده است لذا برای حمایت از تولید ابتدا باید جلوی رانت خواری ، بی عدالتی و حق کشی ها را بگیریم تا تولید کننده دلگرم شود که نیاز است قوه قضاییه در این خصوص دقت لازم را بعمل آورد تا حق کسی ضایع نشود.

بنیانگذار انجمن علوم صنایع غذایی ایران افزود : دومین مسئله این است  جلوی اختلاس ها گرفته شود و بودجه صرف تسهیلات کم بهره برای تولیدکنندگان قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی کشور ادامه داد:  سومین مسئله این است که حرمت تولیدکنندگان حفظ شود و به تولیدکنندگان احترام گذاشته شود و حرف هایشان را شنید . وزیر و معاونان وزیر باید به دفتر تولیدکنندگان موفق بروند نه اینکه تولیدکننده ساعتها پشت درب فلان مسئول دولتی بماند .

دکتر حسینی در پایان گفت: برای حمایت از تولید باید مسئولیت ها را واگذار کرد، تصمیم های دولتی را به انجمن ها و تشکل های غیر دولتی واگذار کرد تا این تشکل ها  بتوانند تصمیماتی در جهت  منافع و حمایت از تولید بگیرند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *