اهم اخبار

بنیانگذار گروه زر در همایش پیشران‌های اقتصادی: سیاستمداران به شدت تصمیمات اشتباه داشتند+ویدیو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مرتضی سلطانی فعال بخش خصوصی بر این عقیده است که ادبیات تولید در ایران با همه دنیا متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مرتضی سلطانی فعال بخش خصوصی در این خصوص بر این عقیده است که ادبیات تولید در ایران با همه دنیا متفاوت است. در حالی که این راه و روش تولید نیست. این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه همه بنگاه‌های بخش خصوصی ایران یک درصد مگاپروژه در سطح دنیا نیست، بر این موضوع تاکید می‌کند که باید عارضه‌یابی کرد که پیشران‌های ما در سال‌های گذشته در چه بستری رشد کرده‌اند؟

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با بیان اینکه همه می‌دانیم توانمندی‌ها و شرایط سرزمینی ما برای تولید بی‌نظیر است اما چه می‌شود که این همه برند و بنگاه از بین می‌روند؟ الان شرکت‌های خودروسازی ما در حال ورشکستگی‌اند و راهکار مسوولان این است که اینها را بازخرید کنیم، در عین حالی که باید و ضروری است یک بازنگری اساسی در این سیاست‌ها رخ دهد. در یک فضای گفتمانی می‌توان یک تحلیل تجربی ارائه داد که بخشی از مشکل را حل کند.

سلطانی در ادامه هرچند اعلام می‌کند که سیاستمداران به‌شدت تصمیمات اشتباه داشتند اما معتقد است با اینکه ریشه بخشی از مشکلات بنگاه‌های کشور از بیرون است، ولی بخشی از مشکلات هم از درون خود بنگاه ناشی می‌شود که نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با بیان اینکه ۴۰ سال است خودمان را درگیر واژه حمایت کرده‌ایم، می‌افزاید: در شرایط کنونی وقتی محصولی با کیفیت وارد بازار می‌شود، مردم می‌گویند خیلی خوب و باکیفیت است اما اگر با همین کیفیت ادامه دهد و کیفیت را کاهش ندهد، این موضوع بسیار مفهوم و معنی دارد. در این سال‌ها بارها ارزپاشی‌ها شکل گرفت و افرادی بزرگ شدند بدون اینکه از خود بپرسند چگونه بزرگ شدند و بعد هم اجازه ورود به افرادی که دانش دارند هم نمی‌دهند.

این فعال بخش خصوصی در ادامه بیان می‌کند: مدام دنبال مقصر بیرونی می‌گردیم در حالی که همه با هم مقصریم. ما به عنوان بخش خصوصی و تولید هم هر وقت فرصت جلسه با تصمیم‌گیران را به عنوان نمایندگان تولید داشتیم فقط از مسائل خودمان گفتیم که این هم اشتباه است. همه باید کمی خودمان را به چالش بکشیم و همه تقصیرات را به گردن غیر از خودمان نیندازیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: پایگاه خبری تولید و اقتصاد

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *