اهم اخبار

بیست و چهارمین کنگره علوم و صنایع غذایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد .

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره صنایع غذایی ایران با حضور حجتی وزیر کشاورزی ، دکتر مهرفرد قائم مقام وزیر کشاورزی ، دکتر محمد حسینی ، موسس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران ، اعضای هیئت مدیره و جامعه  مدیران ، متخصصان صنعت غذای کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد .

ایجاد شبکه و هلدینگ صادرات محصولات غذایی با همکاری دولت و بخش خصوصی / وارد کنندگان ایرانی بازار مصرف ایران را در اختیار کشورهای خارجی قرار می دهند

محمود حجتی در بیست و چهارمین کنگره علوم و صنایع غذایی با اشاره به رقابت تولید کنندگان بین المللی این صنعت، خطاب به تولیدکنندگان ایرانی گفت: همه باید در کنار هم و به صورت زنجیره از تامین نهاده ها تا سر سفره مصرف کنندگان نظارت داشته باشیم و از یکدیگر پشتیبانی کنید

سخترانی مهندس حجتی

وی ادامه داد: دنیای امروز با استفاده از شرکت های زنجیره ای محصولات عرضه می کنند و ما نیز باید بتوانیم وارد این زنجیره شده و محصولات خود را به بازار جهانی عرضه کنیم .

وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از درگیر شدن جامعه به مسائل ظاهری و روزمره بدون ارزش تاکید کرد: ما نباید از مسائل اساسی و حیاتی غافل شویم. صنعت کشاورزی دوره گذار خود را از تولید معیشتی به تولید صنعتی طی می کند.

حجتی افزود: با توجه به ایجاد زیر ساخت های آب و خاک و توانمند سازی نیروی انسانی و استفاده از تجربیات نهفته در میان کشاورزان سنتی می توانیم بزودی از اقتصاد معیشتی به اقتصاد صنعتی و تولید انبوه برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به استاندارد سازی محصولات کشاورزی صادراتی گفت: صادرات محصول نیازمند هماهنگی بین دولت ها نیز هست؛ در اختیار گرفتن بازار مصرف کار ساده ای نیست و دولت ها به راحتی آن را از دست نمی دهند.

حجتی تاکید کرد: متاسفانه وارد کنندگان ایرانی به راحتی و بدون دریافت هیچ امتیازی بازار مصرف ایران، این سرمایه گران بها را در اختیار کشورهای خارجی قرار می دهند. بازار چند ده میلیونی مصرف یک ابزار قدرتمند در معادلات سیاسی و نظامی است و باید از آن حراست کرد.

وی سرزمین ایران را سرشار از نعمت ها و موهبت های الهی دانست و افزود: توجه به ذائقه و رنگ در محصولات غذایی مهم است و تنوع گیاهی ارگانیک کشور بازار بزرگی است که هنوز کشف، استخراج و به بازار عرضه نشده است.

وزیر جهاد و کشاورزی، گیاهان دارویی کشور را مجموعه ای بی نظیر در جهان معرفی کرد و گفت: برخی از این گیاهان خاص ایران بوده و می توان بدون رقیب در بازارهای جهانی وارد شد.

وی گفت: صادرات محصولات غذایی نیازمند ایجاد شبکه و هلدینگ است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، تجربه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه نشان داد که این عرصه نیازمند فعالیت و هماهنگی های بیشتری بین همه اجزای جامعه است.

حجتی نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده را از دیگر نقاط قوت بازارمحصولات غذایی دانست و اظهار کرد: در صورت تولید محصولات غذایی زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم می شود.

گفتنی است  بیست و چهارمین کنگره ملی صنایع غذایی ایران به مدت سه روز ت تاریخ ۲۹ مهر ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *