اهم اخبار

بیش‌از ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در مرزهای رسمی سیستان وبلوچستان مبادله شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۵۸ تن محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تا کنون با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است. 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ غلامحسین تیموری اظهارداشت: از مجموع مبادلات محصولات بخش کشاورزی امسال یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۴۶۵ تن نهاده های دامی و کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، ذرت و جو به واردات و ۲۹۸ هزار و ۶۴۵ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا خرما، گوجه فرنگی، دانه گشنیز ،سیب درختی، کیوی، انگور و خشکبار است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون که از مرزهای رسمی چابهار، میرجاوه و میلک هیرمند انجام شده را ۱۸۱ هزار و ۱۴۸ تن اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

تیموری ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *