اهم اخبار

بیش از ۱۲۸ هزارتن کود اوره در ایام نوروز توزیع شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، از حمل و توزیع بیش از ۱۲۸ هزارتن کود اوره به مقاصد استانی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

 

 

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی افزود: در تعطیلات نوروز امسال سه فروند کشتی حامل نزدیک به ۱۵۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در بنادر جنوبی ایران پهلو گرفتند.
وی ادامه داد: با وجود تعطیلات نوروزی و محدودیت های ترافیکی ناشی از تعطیلات و بارندگی های قابل توجه بهاره، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بیش از ۱۲۸ هزار تن کود اوره از بنادر و شرکت های پتروشیمی داخلی تحویل گرفت و به کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی ارسال کرد.
رسولی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت پایین حمل جاده ای از مبدا پتروشیمی پردیس عسلویه در ماه های پرمصرف سال، کود اوره این شرکت به وسیله کشتی به بنادر عباس و امام خمینی (ره) حمل و با توجه به ظرفیت بالای حمل جاده ای از این بنادر به داخل کشور آورده می شود.
به گزارش ایرنا، در سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی پایه معادل ۱۰۰ درصد برنامه تکلیفی وزارت جهادکشاورزی از منابع داخلی و خارجی تامین و ذخیره سازی شد.
پارسال برای سومین سال پیاپی کودهای کشاورزی برنامه تکلیفی این کشور مشتمل بر کودهای، فسفاته و پتاسه افزایش قیمت نداشت و کود اوره فقط ۹ درصد رشد قیمت پیدا کرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *