اهم اخبار

بیش از ۳ هزار تُن ماهی خوراکی در تهران پرورش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 سرپرست شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران از پرورش سه هزار و ۹۹ تُن ماهی خوراکی و ۱۹ میلیون و۳۶۳ هزار قطعه ماهی زینتی در هفت ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ نوراله حسینی با اشاره به تحقق عملکرد ۱۰۴ درصدی تولید ماهیان گرمابی در بازه زمانی مذکور افزود: ماهی های گرم آبی یکی از مهمترین منابع تأمین پروتئین است که با توجه به شرایط آب و هوایی در شهرستانهای ری، پیشوا، ورامین، اسلامشهر و پاکدشت تولید می شوند.

وی گونه های پرورشی ماهیان گرمابی را چهار نوع اعلام و اضافه کرد: “کپور معمولی”، “فیتوفاگ”، “بیگ هد” و “آمور” در استان تهران پرورش داده می شود.

حسینی از تحقق عملکرد ۳۱درصدی تولید ماهیان سردابی در هفت ماه اول سال جاری خبر داد و بیان داشت: عمده تولید ماهیان سردابی در شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پردیس و ماهیان زینتی در شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم، شهریار و ورامین بوده است.

 وی، تولید بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان، ریزجلبک های آب شیرین، آرتمیا (غذای زنده) و زالوی طبی بهداشتی را از دیگر تولیدات آبزی پروری شیلات استان در هفت ماه نخست سال جاری برشمرد.

حسینی، اشتغال، بهره برداری از واحدهای جدید و افزایش تولید در واحدهای موجود را از مهم ترین عملکرد های شیلات استان از ابتدای سال جاری عنوان کرد و افزود: میزان اشتغال جدید ایجاد شده فراتر از اهداف پیش بینی شده قرار گرفته و با رشد ۱۲۰ درصدی به تعداد ۶۰ نفر رسیده است.

سرپرست شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سعی ما این است که با برنامه ریزی های قابل اجرا، آمار اشتغال را تا پایان سال حفظ کرده و در صورت امکان زمینه را برای افزایش میزان اشتغال فراهم کنیم.

 وی، پیگیری روند فعالسازی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال به صورت مستمر، نظارت بر روند صدور مجوزهای آبزی پروری و واحدهای دارای پروانه تاسیس در دست احداث استان با همکاری سازمان نظام مهندسی استان را از دیگر اقدامات مهم این حوزه در هفت ماه اول سال ۱۴۰۰ دانست.

حسینی، نظارت مستمر بر واحدهای در حال احداث آبزی پروری با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها، پیگیری روند فعالسازی واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال و غیرفعال و نظارت های دوره ای بر بازار و واحدهای عرضه آبزیان را از دیگر فعالیت های شیلات استان تهران در مدت مذکور برشمرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *