اهم اخبار

تاثیر لغو تحریم در افزایش صادرات قارچ

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ بیان کرد: یکی از مشکلات صادرات قارچ نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی است که با لغو تحریم‌ها و رفع تبادلات پولی بین الملل وضعیت صادرات بهتر خواهد شد.
سید محمد حسن افشار رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیر لغو تحریم در صادرات قارچ اظهار داشت: یکی از مشکلات صادرات قارچ نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی است که با لغو تحریم‌ها و رفع تبادلات پولی بین الملل وضعیت صادرات بهتر خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت تولید قارچ خاطرنشان کرد: وضعیت تولید قارچ به سبب نوسانات بازار مطلوب نبوده و پیش‌بینی شده تولید در سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.
افشار در ادامه بیان کرد: بالاترین بازار صادرات قارچ به کشورهای عراق، افغانستان، شوروی، ترکمنستان و قزاقستان است که تاکنون توفیقی برای صادرات به روسیه نداشته‌ایم در حالی که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
وی درادامه تاکید کرد: قیمت قارچ صادراتی در سال گذشته حدود ۳ تا ۳٫۵ دلار بوده است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ نیز در پایان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۸ هزار تن صادرات به عراق و ۳ هزار تن به سایر کشورها داشته‌ایم و با توجه به اینکه قارچ کالای فاسد شدنی است و از سویی بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل تنها مشکل صادرات است که اگر دولت بخشی از هزینه‌ها را همانند سایر کشورها بپذیرد به طبع می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *