اهم اخبار

تاخیر در بارش‌های پاییز اثرات مخربی بر بخش کشاورزی دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر مدل های عددی کم بارشی و تاخیر بارش‌های پاییز، اثرات مخربی در حوزه کشاورزی و آب دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احد وظیفه گفت: بنابر آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا روز گذشته ۱۷۶ میلی متر بوده که نسبت به دوره نرمال بلندمدت ۲۴ درصد کمتر است.

به گفته او، علی رغم افزایش ۴ برابری بارش های فصل تابستان نسبت به دوره نرمال، اما خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حاکم است چرا که بارش های فصل پاییز، زمستان و بهار به جز استان هرمزگان کمتر از نرمال است.

وظیفه می گوید: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارندگی طی ۲ هفته آینده نسبت به هفته های قبل کمتر است و تنها در جنوب شرق بارش های رگباری همراه با رعد و برق انتظار می رود.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر نقشه های هواشناسی جهانی، بارش های فصل پاییز کمتر از نرمال خواهد بود که تاخیر در بارش ها و کم بارشی ۲۴ درصدی سال آبی جاری اثرات مخربی در حوزه کشاورزی و آب دارد که کشاورزان باید مراقبت های لازم‌ را به عمل آورند.

بنابر آمار در مرداد متوسط بارش کشور ۱۱.۶ میلی متر و بارش فصل تابستان ۱۵.۲ میلی متر است که در مقایسه با دوره نرمال ۱.۵ برابر تفاوت دارد.

طبق اعلام مرکز خشکسالی کشور، بارش در دامنه های جنوبی البرز ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر از نرمال است و بارش هفته های آتی محدود به جنوب شرق و حوزه هرمزگان و سواحل شمالی خواهد بود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *