اهم اخبار

تامین بیش از ۳ هزار تن بذر غلات در تهران با هدف افزایش ضریب تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جبرئیل برادری از تامین و تدارک بالغ بر ۳ هزار تن بذر غلات با هدف افزایش استفاده از بذور استاندارد در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، جبرئیل برادری با اشاره به سطح زیرکشت گندم آبی استان تهران گفت: در سال زراعی فعلی بالغ بر ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و حدود هزار هکتار گندم دیم را داشتیم که در مجموع بالغ بر ۴۸ هزار هکتار از مزارع استان تحت کشت گندم قرار گرفت.

او افزود: علی رغم محدودیت در منابع آبی، تولید گندم استان بالغ بر ۲۲۰ هزار تن برآورد می شود که از این میزان در حدود ۱۳۳ هزار تن تحویل شبکه دولتی شده که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

برادری ادامه داد:  طرح کشاورزی قراردادی در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ در سطحی معادل ۴۰ هزار هکتار اجرایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در آستانه سال زراعی جدید گفت: در راستای اجرای بهینه برنامه ها و طرح های پیش بینی شده در طرح پایداری تولید محصولات استراتژیک برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ (که تا حدود یک ماه دیگر آغاز می شود) با برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیته فنی بذر استان تهران بالغ بر ۳ هزار تن بذر غلات ( گندم و جو) جهت کشت در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در اختیار زارعین قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: به این ترتیب ضریب استفاده از بذور استاندارد در سطح استان افزایش خواهد یافت.

برادری تاکید کرد: این میزان بذر (دارای لیبل) علاوه بر تولید داخل از طریق سایر منابع موجود تأمین شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال از طریق شرکت های تولید کننده بذر و شبکه کارگزاری مجاز توزیع خواهد شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *