اهم اخبار

تامین نهاده با قیمت سال قبل/ نظارت واحدهای‌ مرغ مادر بر قیمت جوجه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: برای اینکه مرغداران بتوانند هر کیلو مرغ زنده را با قیمت ۵۲ هزار تومان تولید کنند بایستی الزامات آن یعنی تامین نهاده با قیمت سال قبل و همچنین تامین جوجه یکروزه با قیمت مصوب فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ محمدعلی کمالی با اشاره به فراهم شدن برخی الزامات برای اینکه هر کیلو مرغ زنده با قیمت ۵۲ هزار تومان تولید شود، گفت: تامین نهاده‌ها به قیمت سال گذشته به عنوان مثال ( ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان و جوجه نیز ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان) باشد، تعیین قیمت ۵۲ هزار تومان برای مرغ زنده مورد قبول است.

وی ادامه داد: البته در جلسه‌ای که با سرپرست وزارت جهادکشاورزی داشتیم این وعده داده شد که ریزمغذی‌ها و داروها هم با ارز نیمایی تامین شود. در آن جلسه این نکته نیز اضافه شد که اگر هزینه‌ها افزایش یابد در قیمت‌ها نیز تجدید نظر شود.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به اینکه برخی مرغداران می‌گویند جوجه با قیمت مصوب به دستشان نمی‌رسد و دلال‌ها قیمت‌ها را بالا می‌برند، افزود: متاسفانه این واقعیت تلخی است که در این صنعت وجود دارد، ولی ما معتقدیم که واحدهای مرغ مادر و تولیدکننده جوجه در این بخش مسئول هستند و باید نظارت کافی داشته باشند.

به گفته وی انجمن جوجه یکروزه وعده داده است که جوجه را با قیمت مصوب برای مرغداران تامین کند.

کمالی در پایان گفت: اگر چه نهاده‌ها تامین شده و مشکلی در این زمینه نداریم، ولی امیدواریم این تامین استمرار داشته باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *