اهم اخبار

تاکید رئیس کمیسیون کشاورزی بر لزوم شفاف‌سازی اطلاعاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بر لزوم شفاف‌سازی اطلاعاتی و توجه بیشتر به خصوصی‌سازی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس رجایی طی سخنانی در نشست شورای گفت‌وگو که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: شفاف‌سازی اطلاعات، مقررات‌زدایی و توجه بیشتر به بخش خصوصی می‌تواند در تحقق عملی اهداف اقتصاد مقاومتی موثر باشد و اعتماد مردم به مسئولان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی چند سالی است که مطرح می‌شود اما تکرار آن از سوی مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال جدید نشان‌دهنده‌ عملی‌نشدن بخش‌های از آن و لزوم توجه بیشتر به این مسئله است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: قرار بود در مقررات کشور در قالب برنامه‌ پنجم توسعه، ساده‌سازی و شفاف‌سازی اطلاعات صورت گیرد تا میزان فساد کاهش یابد و مردم اعتمادشان به مسئولان و نظام بیشتر شود اما این مهم انجام نشد؛ لذا باید امسال توجه دولت بیش از گذشته به این موضوع باشد و آن را عملی کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران می‌تواند در راستای شفاف‌سازی اطلاعات و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش به‌سزایی داشته باشد، گفت: اگر موانع اقتصادی و تولید حل نشود اقتصاد مقاومتی به جایی نخواهد رسید و در این راستا باید منابع و اعتبارات به‌موقع و درست هزینه شود.

رجایی تأکید کرد: باید بخش خصوصی را به صورت واقعی به حساب بیاوریم و بر خلاف اجرای قوانینی مانند اصل ۴۴ خصوصی‌سازی را به صورت واقعی در دستور کار قرار دهیم و نگذاریم خصولتی‌سازی جای خصوصی‌سازی را بگیرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *