اهم اخبار

تا ۳ روز دیگر، ثبت سفارش برای واردات برنج آغاز می شود/ اخذ ۵۰۰تومان عوارض به ازای هر کیلوگرم واردات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]برنج یکی از کالاهای استراتژیکی است که میزان تولید داخلی کفاف نیاز کشور را نداده و بنابراین واردت آن باید با توجه به شرایط موجود تنظیم شود. [/heading]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: از ۴ آذر ثبت سفارش برای واردات برنج شروع خواهد شد.

مسیح کشاورز با اشاره به اینکه واردات این محصول لطمه ای به تولیدات داخلی نخواهد زد، افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، مقرر شد که به ازای هر کیلوگرم واردات برنج خارجی، ۵۰۰تومان مابه التفاوت به غیر از تعرفه از تاجر اخذ شود.

کشاورز عنوان کرد: بنابراین تا این لحظه قوانین بر پایه واردات آزاد استوار است و هر تاجری هر چقدر که بخواهد می تواند ثبت سفارش کند؛ به شرطی که مابه التفاوت گفته شده را به ازای هر کیلوگرم بپردازد.

به گفته وی، انجمن واردکنندگان پیشنهاد داد که ثبت سفارش ها سقف داشته باشد و به هر کس بیش از ۲۰ هزار تن اجازه واردات داده نشود. اما هنوز معلوم نیست که این پیشنهاد از طرف دولت قبول خواهد شد یا نه.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در ارتباط با اشتباه گمرک در آمار واردات ۷ماهه گفت: گمرک آمار ۷ ماهه واردات این محصول را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرده بود در حالی که ماه قبل آن ۳۹۶ هزار تن به ثبت رسیده است.

کشاورز ادامه داد: وقتی این موضوع را با مسوولان گمرک در میان گذاشتیم، مشخص شد که یکی از واردکنندگان در ثبت حجم وارد شده، اشتباه کرده و به جای هزارتن، از عبارت میلیون استفاده کرده است. این در حالی است که واحد سیستم گمرک، تن بوده و در چنین شرایطی آمارها غلط ثبت می شود.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *