اهم اخبار

تحقق ۹۱ درصدی برنامه تولید سبزی و میوه‌های گلخانه‌ای

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی گفت: ۹۱ درصد پیش‌بینی تولید سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه‌ای به رغم شیوع کرونا تاکنون محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی افزود: پیش بینی تولید سبزی و صیفی و میوه‌ها و کشت های غیر متداول همچون «فیسالیس»، «پشن فروت» و «دراگون فروت» در سال جاری به میزان سه میلیون و ۴۸۳ هزار تن بوده که از این میزان تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد تولید داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان زمان برداشت در سال جاری در گلخانه ها میزان تولید این محصولات به حدود ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار تن برسد.

وی درباره کشت محصولات جدید در واحدهای گلخانه ای کشور گفت: تولید انواع محصولات باغی از جمله آناناس، موز، زردچوبه و زنجبیل در گلخانه ها برنامه‌ریزی شده است.

تقوی، انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده، اصلاح، بازسازی و نوسازی واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی، بهبود مدیریت تولید در محیط کنترل شده با ارتقای دانش فنی کارشناسان و بهره‌برداران از طریق تربیت نیروی ماهر و بکارگیری تکنولوژی های نوین و پیشرفته در گلخانه ها را از برنامه های اولویت دار این دفتر در بخش گلخانه ها برشمرد.

بر اساس این گزارش، طبق برآوردها امسال  ۲۸ میلیون تن محصول سبزی و صیفی سالانه در سطح ۸۰۰ هزار هکتار در کشور تولید شده و  از این رقم ۳.۵ میلیون تن محصول به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *