اهم اخبار

تخم‌مرغ زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: قیمت تخم‌مرغ تغییری ندارد و زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد و با تولید مازاد تقاضا مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اظهار داشت: با وجود اینکه در سال گذشته یارانه ۴۲۰۰تومانی ارز کالاهای اساسی حذف شد بازار تخم‌مرغ وضعیت آرامی داشت و دغدغه‌ای برای تأمین این محصول نداشتیم.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد و به‌طور متوسط ماهانه ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد که در فروردین ماه سال جاری نیز حدود ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل گرما و در ماه رمضان قرار داریم میزان تقاضا برای تخم‌مرغ کم است و این محصول زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد و باعث ضرر و و زیان تولیدکنندگان نیز شده است.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است اما اکنون در محدوده ۳۷ هزار تومان به فروش می‌رسد و رقم فروش این محصول ۲ هزار تومان زیر قیمت مصوب است.

وی ابراز کرد: درخواستی برای افزایش قیمت این محصول به دولت ارائه شده است اما با توجه به اینکه قیمت تخم‌مرغ زیر قیمت مصوب است در زمان حاضر عملاً امکان افزایش قیمت آن وجود ندارد و با تولید مازاد تقاضا مواجه هستیم.

مرادی گفت: در فصل گرما با در نظر گرفتن شرایط بازار و در صورتی که تنظیم بازار به هم نخورد امکان صادرات این محصول به کشورهای همسایه عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد اما هنوز برنامه اجرایی در این خصوص نداریم.

مرادی گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰عددی با توجه به وزن شانه ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است و قیمت مصوب این محصول در بازار رعایت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: درحالی که بازار تخم‌مرغ وضعیت آرامی دارد مواردی در فضای مجازی درباره پرواز کردن قیمت تخم‌مرغ در بازار مطرح شده است که واقعی نیست زیرا این محصول حتی کمتر از نرخ مصوب خود نیز به فروش می‌رسد و مشکلی بابت تأمین و عرضه تخم‌مرغ نداریم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *