اهم اخبار

دبیر ستاد تنظیم بازار: ترخیص چای به شیوه اعتباری سه ماهه و با ارز اشخاص

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: با تصمیم شورای هماهنگی تشدید کنترل و بازرسی؛ چای موجود در گمرکات کشور به شیوه اعتباری ۳ ماهه و با ارز اشخاص ترخیص می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به طرح تصمیمات اقتصادی دولت مبنی بر ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری و مواد اولیه موجود در بنادر بدون محدودیت و تسهیل ورود کالا به کشور بیان کرد: تصمیم گرفته شده است گمرک جمهوری اسلامی تمامی چای موجود در بنادر و گمرکات را به استناد این دستور صریح ریاست جمهوری و تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به شیوه اعتباری سه ماهه با ارز اشخاص ترخیص کند.

وی تاکید کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، کالا‌های اساسی و ضروری که به واسطه تامین نشدن ارز در بنادر کشور رسوب کرده‎اند، با مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توانند ترخیص مشروط داشته باشند.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: ترخیص این اقلام مشروط به داشتن ثبت سفارش و وجود کالای مستند به قبض انبار در بندر خواهد بود و ترخیص آن‌ها از گمرکات با تعهد بانک مرکزی به تامین ارز آن‌ها در سه ماه آتی به نرخ ارز روز ترخیص، صورت می‌گیرد.

کلامی تاکید کرد: همچنین مواد اولیه تولید، قطعات و ماشین آلات که در گروه ۲.۱ تا ۲.۶ ارز نیمایی و ارز اشخاص قرار دارند می‌توانند به شیوه استفاده از ارز اشخاص و واردات در مقابل صادرات یا استفاده از منابع ارزی غیر در خارج از کشور ترخیص شوند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *