اهم اخبار

تزریق بیش از ۵۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز توزیع به میزان لازم روغن داریم و اتفاقی نیفتاده که این محصول کمیاب یا نادر شود بلکه امروز روغن در کشور به وفور وجود دارد.

به گزارش اگروفودنیوز از وزارت صمت، یزدان سیف افزود: با اینکه نظام بین المللی معاند برای دشوار ساختن امورات ایران بسیج شده اند، اما تا به امروز این امر به لطف خدا محقق نشده است.

وی تصریح کرد: با وجودی که مقدار زیادی مواد اولیه تهیه روغن در بنادر و گمرک در انتظار طی شدن مراحل ترخیص هستند، اما ذخایر راهبردی کشور که با تمهیدات دولت رقم زده شد برای همین روز‌های سخت بود.

سیف ادامه داد: امروز ذخایر راهبردی ما جبرانی برای نوسانات بخش خصوصی کشور است.

وی از تامین ۸۵۲ هزار تن روغن خام برای واحد‌ها از ابتدای سال ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: بخشی از مشکل موجود روغن، به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع روغن خام از بندرگاه‌ها به کارخانه‌ها مربوط می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: این اختلال به همراه افزایش در بخش صنفی سبب ایجاد شوک در یک هفته اخیر بازار روغن شده است.

سیف در پاسخ به گفته های مهمان تلفنی این برنامه با اشاره به تزریق ۵۰ هزار تن روغن از بخش ذخایر استراتژیک در مهر ماه افزود: مشکل و ایراد ما در بخش روغن، حجم وسیع تقاضای ورودی روغن به بازار به صورت یکجا بود.

وی ادامه داد: زمان میان تقاضا تا تکمیل کالا و ورود به بخش عرضه به اندازه یک T طول می کشد و هر قدر این T سریع تر باشد بحران موجود هم کمتر خواهد بود. این T برای ما برخورد داشت با حمله سایبری که در هفته آخر مهر ماه امسال پدید آمد.

با این حال در تاریخ ۹۹/۷/۲۰ حدود ۳۰ هزار تن روغن حواله تحویل آقای شهرضایی کرده ایم ضمناً ۲۰ هزار تن هم هفته اخیر توزیع صورت گرفته که امید می رود بخش زیادی از تقاضای داخل را پاسخگو باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *