اهم اخبار

تشدید بحران امنیت غذایی در جهان/ ۱۳۲ میلیون نفر به جمع گرسنگان اضافه می‌شوند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، قیمت جهانی غذا همچنان افزایش خواهد داشت و تغذیه مناسب را گران‌تر خواهد کرد، آن هم در شرایطی که میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده و بحران اقتصادی عمیق‌تر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از بلومبرگ، در همان روزی که جایزه صلح نوبل به برنامه جهانی غذای سازمان ملل به خاطر مبارزه با گرسنگی اعطا شد، آمار جدید دولت آمریکا نشان داد کاهش عرضه غلات بحران نابرابری غذایی در سراسر دنیا را شدیدتر خواهد کرد.

 وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش ماهانه خود در مورد غلات در روز جمعه اعلام کرد ذخایر دانه‌های سویا در دنیا کمتر از حد انتظار است، رقابت بر سر صادرات جهانی گندم ادامه دارد و کاهش بارندگی تهدیدی برای کشت غلات در بخش هایی از آمریکای جنوبی و اروپاست.

 این گزارش نشان می‌دهد قیمت جهانی غذا همچنان افزایش خواهد داشت و تغذیه مناسب را گران‌تر خواهد کرد، آن هم در شرایطی که میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده و بحران اقتصادی عمیق‌تر شده است.

 سازمان ملل متحد در این هفته شاخص قیمت جهانی غذا را اعلام کرد که نشان می‌داد هزینه مواد غذایی ۲٫۱ درصد افزایش داشته و بیشتر آن مربوط به غلات و روغن‌های گیاهی بوده است. آمار وزارت کشاورزی آمریکا حاکی از آن است که این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت چون چین گندم و سویای بیشتری وارد کرده و ترازنامه‌های جهانی را به هم ریخته است.

 تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا ناامنی غذایی را شدیدتر کرده و قیمت مواد غذایی را بالاتر برده است. ۱۳۲ میلیون نفر در سال جاری میلادی به جمع گرسنگان جهان اضافه می‌شوند، آن هم در مناطقی که قبلاً دارای ثبات نسبی بودند.

 در حالیکه عرضه جهانی غلات و دانه‌های روغنی نسبتاً خوب بوده، آب و هوای نامناسب مثل طوفان‌های گرمسیری در ایالت آیووا نشانه کاهش برداشت غلات است. علیرغم این که تولید غلات و دانه های سویا در آمریکا هنوز هم در بالاترین حد است، ولی از زمین های کمتری در آمریکا برداشت خواهد شد.

 در این بین، تولید در روسیه، بزرگترین صادر کننده گندم دنیا، ۵ میلیون تن افزایش یافته و به ۸۳ میلیون تن رسیده‌است. تولید گندم در آرژانتین، کانادا، اوکراین و آمریکا کاهش یافته است.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *