اهم اخبار

تفاهم سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی بر سر آزمایشگاه مرجع

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.

تقی تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی اجرای این تفاهم‌نامه، تیم‌های مشترکی بین سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده تا برای کالاهای وارداتی که به تایید استاندارد از سوی هر دو مرجع نیاز دارند، از این به بعد فقط یک بار نمونه‌برداری و یک بار آزمون انجام شود و نتیجه مورد قبول هر دو دستگاه قرار بگیرد.

وی افزود: پیش از انعقاد این تفاهم‌نامه یک بار سازمان ملی استاندارد نمونه‌برداری و آزمایش را انجام می‌داد، سپس صاحب کالا به دامپزشکی مراجعه می‌کرد و مجددا این فرآیند تایید استاندارد انجام می‌شد.

مدیر دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه روش قبلی باعث هدررفت زمان و بالا رفتن هزینه واردکننده شده بود،‌ اظهار کرد که این طرح حدود سه هفته پیش نهایی شده و در حال حاضر اجرا می‌شود.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد قبلا با سازمان غذا و دارو تفاهم‌نامه مشابهی داشته داشته و اکنون با سازمان دامپزشکی هم این تفاهم‌نامه امضا شده که طبق آن برای تایید استاندارد کالاهای وارداتی یک بار نمونه‌برداری و یک بار آزمون انجام می‌شود، اما نتایج قابل تسری به هر دو دستگاه است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *