اهم اخبار

تلاش برای جایگزینی گندم با ذرت در جیره غذایی دام با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طی انتشار فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیان خواسته شد تا ایده‌های نوآورانه خود را برای جایگزینی گندم با ذرت در جیره دام و طیور ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، ایده جایگزینی گندم مازاد بر مصارف انسانی به‌جای ذرت در جیره دام و طیور موضوع فراخوان منتشر شده از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در آن از شرکت‌های دانش بنیان خواسته شده است تا طرح‌های نوآورانه خود را در زمینه امکان‌سنجی جایگزینی یک تا دو میلیون تن گندم بوجاری به جای ذرت دانه‌ای در جیره دام و طیور ارائه دهند. 

بر اساس این فراخوان موضوعاتی مانند “بررسی ابعاد اقتصادی و تحلیل حساسیت طرح در سطح ملی با در نظر گرفتن شرایط  تحریم”، “بررسی پایداری مالی اجرای طرح با توجه به سناریوهای مختلف فنی و قیمتی در بستر سیکل‎های تجاری قابل پیش بینی برای مواد غذایی” و “اعتبارسنجی داده‎های زنجیره عرضه گندم از حلقه تولید تا حلقه تبدیل به آرد” مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فعالان صنعت طیور کشور، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های جیره‌نویسی و تهیه خوراک دام و طیور از جمله ذینفعان این فراخوان منتشر شده هستند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *