اهم اخبار

تنش‌های آبی کشت پاییزه کام کشاورزان شادگانی را تلخ کرد

بدون دیدگاه

دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان با بیان اینکه کشاورزان از تأمین نشدن آب برای کشت پاییزی از سد مارون گلایه دارند، گفت: تنش‌های آبی کشت پاییزه کام کشاورزان شادگانی را تلخ کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، هوشنگ مغامسی اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان شادگان به امید تأمین آب برای کشت پاییزی، زمین‌های کشاورزی خود را آماده‌سازی کرده و حتی برخی بذر گندم و کلزا نیز در زمین پاشیده‌اند ولی همچنان در انتظار تأمین آب هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان شادگانی کشت تابستانه را بنا به توصیه سازمان آب و برق خوزستان و به علت کمبود آب ذخایر پشت سد مارون را انجام ندادند و ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند، افزود: طبیعی‌ترین مطالبه کشاورزان این منطقه تأمین حداقلی آب برای کشت پاییزی است که تاکنون این مطالبه محقق نشد.

دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان در ادامه خواستار تأمین آب کشت پاییزی در انتهای رودخانه جراحی که معمولاً «کشاورزان آب ناچیزی دریافت می‌کنند» شد و افزود: در صورت تأمین نشدن آب کشت پاییزی، کشاورزان شادگانی دوباره با خسارات زیادی روبه‌رو خواهند شد.

مغامسی در ادامه خواستار تمهیدات عملی برای تأمین فوری آب پایین‌دست رودخانه جراحی از سد مارون شد تا به گفته وی زمان کشت پاییزی از دست نرود.

وی، شادگان را با ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۴ هزار هکتار نخیلات قطب کشاورزی استان بیان کرد و گفت: همه اراضی این منطقه از قدیم‌الایام به‌صورت آبی کشت می شده به همین دلیل نیاز بخش کشاورزی این منطقه صد درصد به آب‌های سطحی و رودخانه وابسته است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: مهر

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *