اهم اخبار

توجه به زیرساخت‌های فرآوری محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی از توجه به ایجاد زیرساخت‌های نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی و زیرساخت فرآوری محصولات کشاورزی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران؛ غلامرضا هادربادی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، تعداد ۱۴ واحد انبار ساده و مکانیزه در مجموع به ظرفیت ۳۴ هزار و ۶۲۰ تن که تعداد ۱۲ انبار آن ساده به ظرفیت ۱۷ هزار و ۶۲۰ تن است و ۲ دستگاه مکانیزه به ظرفیت ۱۷ هزار تن بهره برداری شده است.

او افزود: به عنوان مثال، در مدت فوق در استان ایلام انبار ساده به ظرفیت ۱۲۰ تن و در استان خوزستان هانگار به ظرفیت ۵۰۰ تن احداث و بهره برداری شده است.

هادربادی اضافه‌کرد: سه واحد انبار ساده در مجموع به ظرفیت سه‌هزار و ۵۰۰ تن با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در استان اصفهان، یک دستگاه انبار ساده به ظرفیت ۲ هزار تن با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در استان زنجان، یک دستگاه انبار ساده به ظرفیت هزار تن با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در استان سمنان، دو دستگاه انبار ساده در مجموع به ظرفیت ۶ هزار تن با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در استان فارس، دو دستگاه انبار ساده به ظرفیت چهار هزارتن با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان کرمان و یک دستگاه انبار ساده به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تن با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در استان یزد در حال ساخت است.

او در خصوص انبار مکانیزه و سردخانه گفت: یک واحد سردخانه به ظرفیت ۲ هزار تن با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در استان زنجان و یک دستگاه سیلو به ظرفیت ۱۵ هزار تن با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در استان کردستان در حال احداث است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: یک واحد بوجاری با ظرفیت ۲ تن در ساعت در استان زنجان، یک واحد بسته بندی حبوبات در استان کرمان، دو واحد کارخانه خوراک دام جمعا به ظرفیت ۲۰ تن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در استان اصفهان، یک واحد بسته بندی محصولات گلخانه ای فلفل به ظرفیت یک‌هزار تن در سال با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان اصفهان و همچنین یک واحد کارگاه گلاب گیری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان اصفهان در حال احداث یا بهره برداری شده است.

او در ارتباط با مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، گفت: در مجموع چهار مرکز به مساحت ۹۰۰ متر مربع شامل؛ یک مرکز به مساحت ۳۵۰ متر مربع در استان اصفهان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست احداث و یک مرکز به مساحت ۳۰ مترمربع در استان البرز، یک مرکز به مساحت ۱۶۰ متر مربع در استان کردستان و یک مرکز به مساحت ۳۶۰ مترمربع در استان همدان به بهره برداری رسیده است.

هادربادی درباره تجهیز و استانداردسازی مراکز خرید، گفت: ۳۱ مورد در ۱۲ استان شامل اصفهان، فارس، ایلام، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، همدان و یزد شامل احداث و تعمیر ۱۱ دستگاه باسکول است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *