اهم اخبار

توزیع روزانه ۸۰ تن تخم مرغ در تهران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید داخل، واردات تخم مرغ از دی متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا سالمی گفت: هم اکنون هر شانه تخم مرغ با نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد و مشکلی در عرضه وجود ندارد.

به گفته او، از ابتدای مهر تا دی ۶ هزار تن تخم مرغ برای تنظیم بازار وارد شده و هم اکنون واردات متوقف است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، در حالی که مسئولان به سبب فراوانی تولید اذعان می‌کنند که عرضه با این قیمت‌ها گرانفروشی است و قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ فله یک هزار و ۵۰۰ تومان و تخم مرغ بسته بندی یک هزار و ۹۰۰ تومان است.

سالمی گفت: روزانه ۵۰۰ تن تخم مرغ مورد نیاز استان تهران است که پشتیبانی ۶۰ تا ۸۰ تن از این میزان را توزیع می‌کند و مابقی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

علی رغم آنکه رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن خبر از استمرار واردات می‌دهد، اما مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران این موضوع را تکدیب می‌کند.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران می‌گوید: در حال حاضر متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۷ هزار و ۹۰۰ تا ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان است که با توجه به عرضه هر عدد تخم مرع با نرخ ۲ هزار تومان به بالا در مغازه‌ها نظارت باید افزایش یابد.

بنابر گفته مسئولان پشتیبانی امور دام با توجه به دستور رئیس جمهور تا پایان سال قیمت هیچ یک از اقلام اساسی تغییر نمی‌کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *