اهم اخبار

توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد؛ افتتاح فاز اول پروژه بزرگ دامپروری ۳ هزار رأسی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پروژه دامپروری صنعتی ۳ هزار رأسی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز اول پروژه دامپروری صنعتی ۳ هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین صبح‌امروز با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ائمه‌جمعه و مقامات استان مرکزی،، در زرندیه به بهره‌برداری رسید.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود ستاد اجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی گفت: امروز فاز اول این پروژه ۳ هزار رأسی با ایجاد ۲۲۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۱۵ هزار تن شیر در سال افتتاح می‌شود.

وی افزود: با تکمیل دو فاز دیگر این مجموعه تا ۲۲ بهمن، برای ۶۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم و سالانه ۳۵ هزار تن شیر تولید خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به بهره‌گیری از روش‌های نوین برای حل معضل علوفه دام دراین مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک در این مجموعه سالانه ۱۰۰۰ تن علوفه با یک‌دهم نیاز به آبیاری معمول تولید می‌شود که می‌تواند روزانه ۴۸۰ گاو و گوسفند را تغذیه کند.

مخبر در خصوص سایر اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف ۸ ماه بیش از ۱۸۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در بحث واردات مواد اولیه دارویی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین امسال با شعار “تبدیل هر خانه به یک کارگاه” ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجاد می‌کنیم که از این طریق ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد.

در ادامه این مراسم، فرخی معاون استاندار مرکزی گفت: حضور ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی همیشه منشأ خیروبرکت و اشتغالزایی برای مردم بوده است.

وی افزود: احیای کارخانجات نیمه‌تعطیل و طرح‌هایی که ستاد روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند طرح‌های استراتژیکی است که در جنگ اقتصادی امروز، کشور به آنها نیاز دارد.

وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا، موجب دلگرمی مردم و الگویی برای همه دستگاه‌ها شد.

یرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *