اهم اخبار

توسعه دانش فنی تولید واکسن دامی با راه‌اندازی ۵ شتاب‌دهنده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از راه‌اندازی ۵ شتاب‌دهنده به توسعه دانش فنی تولید واکسن دامی در کشور سرعت بخشید.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدامات علمی و فناورانه برای توسعه دانش فنی تولید واکسن‌های دامی با راه‌اندازی ۵ شتاب‌دهنده سرعت گرفت است. این اقدام در کنار تامین بهداشت و سلامتی دام به پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان هم کمک می‌کند.

صنعت واکسن صنعتی قدیمی و کاربردی در جهان است. این شیوه درمانی کمک کرد تا برخی بیماری‌های کشنده در طی قرن‌ها ریشه کن شود. ایران کشوری است که از گذشته‌های دور در این حوزه فعال بوده اما چند سالی است که این حوزه فناورانه رونق چندانی ندارد.

شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری برای پر کردن همین خلاءها و نواقص بوده است. در دل این زیست‌بوم و با شناسایی کمبودهای موجود این حوزه، ۵ شتاب‌دهنده به میدان آمداند تا در حوزه تولید واکسن‌های دامی، کشور را یاری کنند.

در این حوزه فناورانه همچنین ۴ شرکت دانش‌بنیان فعال هستند. واکسن‌های تولیدی در حوزه دامی ۱۹، طیور ۱۱ و آبزیان یک عدد است والبته ۶ شرکت نوپا هم به این زیست‌بوم افزوده شده است. این زیست‌بوم با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته و توسعه یافته است و مقررشده با تلاش‌های ستاد و دیگر بازیگران این حوزه، تعداد واکسن‌های تولیدی بیشتر شود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *