اهم اخبار

توسعه مکانیزاسیون در حوزه گیاهان دارویی راهی برای کاهش هزینه تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مرکز توسعه صنایع کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون در حوزه گیاهان دارویی را راهی برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام‌شده دانست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی درباره مکانیزاسیون حوزه گیاهان دارویی گفت: مکانیزاسیون در حوزه  هر یک از گیاهان دارویی فضای کاری و تکنولوژی متفاوتی دارد.

او با بیان اینکه مکانیزاسیون و تکنولوژی زعفران، گل محمدی و موسیر و سایر گیاهان دارویی کاملا با یکدیگر متفاوت است، افزود: برحسب هماهنگی با ستاد اجرایی فرمان امام در بحث دیم زار‌ها با مجری طرح گیاهان دارویی قرار است مساعدت‌هایی داشته باشیم.

ذوالفقاری ادامه داد: گرچه اتفاقاتی در حوزه مکانیزاسیون گیاهان دارویی رخ داده، اما کافی نیست؛ لذا نیاز به مهندسی معکوس و حمایت‌های مالی دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی افزود: بخش صنعتگر ما این توانایی را دارد که هر دستگاهی که از خارج وارد می‌کند، مهندسی معکوس داشته باشد، از این رو با حداقل‌هایی که در اختیار داریم از این بخش حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

او درباره تاثیر مکانیزاسیون حوزه گیاهان دارویی بر تولید گفت: توسعه مکانیزاسیون در حوزه گیاهان دارویی در افزایش تولید در واحد سطح، کاهش قیمت تمام شده و استفاده بهتر کشاورز از زمین تاثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال برداشت یک هکتار موسیر با دست ۳۰ میلیون تومان هزینه کارگری دارد، درحالیکه با دستگاه برداشت موسیر برداشت یک هکتار رقمی حدود ۳ میلیون تومان هزینه دارد. ضمن آنکه زمان برداشت یک هکتار موسیر با دست ۳ روز زمان می‌برد که با یک دستگاه تراکتور در نصف روز انجام می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *