اهم اخبار

تولید انار رکورد زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]مدیرکل دفترمیوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از تولید یک میلیون تن انار در سال‌جاری خبر داد.‌[/heading]

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالقاسم حسن‌پور ‌با اشاره به اینکه سطح زیر کشت انار حدود ۸۲ هزار هکتار است، افزود: امسال با اجرای طرح‌های مدیریت باغ، هرس و تغذیه به موقع و مناسب از ۶۵ هزار هکتار باغ اقتصادی، یک میلیون تن انار برداشت می‌شود.

وی، میزان تولید انار در سال گذشته را ۹۵۰ هزار تن عنوان کرد و از بازسازی زیرساخت‌های صادرات محصول انار به بازارهای جهانی خبرداد.

حسن‌پور درباره وضعیت آفت کرم گلوگاه انار در باغات کشور نیز گفت: رها سازی حشره تریکوگراما برای مبارزه با این آفت، پاک سازی گلوگاه انار از پرچم‌ها، استفاده از اشعه طول موج کوتاه و حتی پوشاندن درخت و میوه انار از راهکارهایی است که برای مقابله با آفت در باغات سراسر کشور اجرا شده است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در پی اجرای روش‌‌های بیولوژیک مقابله با آفت کرم گلوگاه، جمعیت این آفت در باغات انار کاهش یافته است.

حسن پور اضافه کرد: از آنجا که این حشره قادر به پرواز است، اعتقاد داریم که مقابله با آن به‌صورت صدرصد امکان پذیر نیست اما جمعیت این آفت در باغات بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه اگر مبارزه به موقع با آفت کرم گلوگاه انار انجام نشود، ۳۰ درصد محصول از بین خواهد رفت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *